تولید سالانه 110 میلیون لیتر بنزین از بخارات بنزین/ بازگشت آلاینده‌ها به چرخه تولید

تولید سالانه 110 میلیون لیتر بنزین از بخارات بنزین/ بازگشت آلاینده‌ها به چرخه تولید
مجری طرح کهاب گفت: مصرف روزانه 65 میلیون لیتر بنزین 200 میلیون لیتر بخار بنزین در هفت کلان شهر تولید می کند که از این میزان می توان سالانه 110 میلیون لیتر بنزین تولید کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس فریدون جلیلیان در مراسم افتتاح طرح جمع آوری بخارات بنزین به روش غشایی در ملارد کرج با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط 65 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود،گفت: با مصرف این میزان بنزین روزانه حدود 200 میلیون لیتر بخار بنزین به ویژه در سطح هفت کلانشهر کشور تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت اجرای طرح کهاب امکان جمع‌آوری و استحصال روزانه 300 هزار لیتر بنزین وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس سالانه می توان 110 میلیون لیتر بنزین را به چرخه مجدد مصرف بازگرداند.

مجری طرح کهاب گفت:اجرای طرح های مختلف و متنوع بسته به شرایط آب و هوایی هر استان می تواند مانع انتشار بخار بنزین به اتمسفر شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح ناوگان نفتکش‌ها، جایگاه‌ها و انبار نفت استان البرز طرح کهاب به روش غشایی اجرایی شده است، اظهار کرد: در مجموع در صورت جمع آوری تمامی بخارات بنزین امکان صرفه جویی سالانه حدود 340 میلیارد تومان وجود دارد.

 

*الزام جمع آوری بخارات بنزین در دنیا

در ادامه مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح کشور توزیع می شود، گفت:امروز در کشورهای اروپایی این اجبار وجود دارد تا بخارات بنزین جمع آوری شود و دوباره در چرخه تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد:با توجه به وجود 12 میلیون خودرو و 6 میلیون موتور سیکلت در کشور می توان امیدوار بود که با اجرای این طرح بخش اعظمی از آلودگیها برطرف شود.

۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ۰۲:۰۴
تعداد بازدید : ۹۴۳