فاز نهایی بورس نفت این هفته راه‌اندازی می‌شود

فاز نهایی بورس نفت این هفته راه‌اندازی می‌شود
رییس سازمان بورس و اورق بهادار گفت: بورس نفت با مبادلات نفت کوره فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز می کند که پس از مدت کوتاهی، نفت خام نیز دراین بورس معامله خواهد شد.
شبکه ایران- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس نفت با قرارداد جذاب و جدید سلف موازی، فعالیت خود را ظرف چند روز آینده در جزیره کیش آغاز می کند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر علی صالح آبادی با بیان مطلب فوق افزود: قراردادهای بورس نفت درچارچوب استانداردهای بین المللی و بر اساس موازین شرعی و اسلامی طراحی شده است.
 
وی ادامه داد: فاز نخست راه‌اندازی بورس نفت، اواخر بهمن ماه سال 1386 با مبادلات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالای ایران آغاز شد.
 
سخنگوی سازمان بورس گفت: در فاز دوم این طرح بزرگ، رینگ صادراتی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی آبان ماه سال 1388 در جزیره کیش راه‌اندازی شد که فاز سوم و نهایی آن ظرف چند روز آینده در این جزیره آغاز می شود.
 
دکترصالح آبادی اظهار داشت: بورس نفت با مبادلات نفت کوره فعالیت خود را در کشور آغاز می کند که پس از مدت کوتاهی، نفت خام نیز دراین بورس معامله خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مهم تولید کننده نفت و گاز در جهان است، افزود: مقدمات و زیر ساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بورس نفت در کشور فراهم شده است.
 
رییس سازمان بورس گفت: با راه‌اندازی بورس نفت، قیمت این محصول در بازار شفاف خواهد شد به طوریکه این بورس می تواند مرجع تعیین نرخ نفت کوره و خام در جهان شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بازیگران و شرکت‌های بین المللی نفت نیز می توانند مبادلات و اوراق نفتی خود را در بورس نفت کیش انجام دهند.
 
دکتر صالح آبادی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد کیش این است که افراد و شرکت‌های بین المللی بدون اخذ روادید می توانند به این جزیره سفر کنند و بدون هیچ مشکلی نقل و انتقالات منابع مالی خود را انجام دهند.
 
وی راه‌اندازی بورس نفت را یکی از آرزوهای دیرینه مردم، دولت و مسئولان کشور اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مقدمات تشکیل این بورس در جزیره کیش فراهم شده است که امیدوارم با همکاری دست اندارکاران، بورس نفت جایگاه واقعی خود را هر چه سریعتر به دست آورد.
 
رییس سازمان بورس با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای نفت خیز در جهان است، افزود: هم اکنون ایران در حوزه فیزیکی و واقعی نفت در سطح جهان تاثیر گذار است که باید درحوزه مالی این محصول استراتژیک نیز اثرگذار باشیم که به طور حتم، راه‌اندازی بورس نفت مقدمه تحقق این امر خواهد بود.
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ۱۴:۰۱
صبا ایران |
تعداد بازدید : ۱,۱۶۲