ایران در گزارش ماهانه اوپک

ایران در گزارش ماهانه اوپک
در تازه ترین گزارش ماهانه منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) در ماه مارس سال جاری متوسط قیمت نفت خام سنگین ایران با ۶.۷۷ دلار کاهش نسبت به ماه فوریه به ۱۰۵.۴۷دلار در هر بشکه رسیده است . در ماه فوریه سال جاری این سازمان قیمت نفت خام سنگین ایران را بشکه ای ۱۱۲.۲۴ دلار در هر بشکه اعلام کرده بود .
به گزارش " وب سایت رسمی سازمان اوپک" در گزارش ماهانه این سازمان آمده است که در سال ۲۰۱۲ میلادی متوسط قیمت نفت خام ایران ۱۱۷ دلار در هر بشکه بوده و این در حالی است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی این رقم به ۱۰۸.۷۳ دلار در هر بشکه تنزل یافته است .
بر اساس این گزارش میزان تولیدات روزانه نفتی ایران در ماه مارس سال جاری به ۲.۶۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده و این در حالی است که در ماههای ژانویه و فوریه سال جاری این ارقام به ترتیب ۲.۷۱۲ و ۲.۷۲۴ میلیون بشکه در روز بوده است .
به طور کل متوسط تولیدات نفتی ایران در سه ماهه نخست سال جاری ۲.۷۰۳ میلیون بشکه در روز بوده و این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ متوسط تولیدات نفتی ایران برابر با روزانه ۲.۶۸۰ میلیون بشکه بوده است .
در این گزارش متوسط تولیدات نفتی ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی روزانه ۳.۶۲۸ و در سال ۲۰۱۲ میلادی این رقم ۲.۹۷۳ میلیون بشکه در روز اعلام شده است .
گفتنی است در این گزارش میزان کل تولیدات روزانه نفتی سازمان اوپک ۳۰میلیون و ۱۹۳ هزار بشکه در روز اعلام شده که این رقم نسبت به ۳۰ میلیون و ۲۹۳ میلیون بشکه تولیدات روزانه این سازمان در ماه فوریه کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای داشته است .
۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۳۴
تعداد بازدید : ۹۸۲