پروژه ها از بخش خصوصی گرفته می شود

پروژه ها از بخش خصوصی گرفته می شود
مدیر توسعه طرح های شرکت ملی پتروشیمی گفت:اگر سرمایه گذاران توان اجرای پروژه ها را ندارند هر چه سریعتر طرحها را به سایر سرمایه گذاران واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد رضا حیدرنیا در نشست خبری که در شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه اکثر طرح های پتروشیمی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، ولی هنوز کاری از پیش نبردند.

حیدرنیا از بازپس گیری پروژه هایی که عملیات اجرایی آن هنوزآغاز نشده خبر داد و افزود: پیشنهاد می شود اگر سرمایه گذاران توان اجرای پروژه ها را ندارند اعلام کنند تا هر چه سریعتر طرح ها به سایر سرمایه گذاران که قصد انجام کار را دارند واگذار شود.

مدیر توسعه طرح های شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه احداث خط لوله اتیلن مرکزی ، به عهده دولت گذاشته شده و عملیات اجرایی مجتمع های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده ، یاد آور شد: کار خط لوله آغاز شده ، اما بدلیل توقف عملیات بخش خصوصی، فعالیت در این خط لوله نیز به کندی انجام می شود.

وی تصریح کرد: قبل از احداث واحد پتروشیمی نمی توان کار توسعه خط لوله را پیش برد.

حیدرنیا از کمبود خوراک واحدهای پتروشیمی و مشکل تامین اعتبار یاد کرد و گفت: در صورت راه اندازی فازهای 15،16و 17 مشکل کمبود خوراک برطرف خواهد شد.

مدیر توسعه طرح های شرکت ملی پتروشیمی خاطرنشان کرد: توسعه طرحهای پتروشیمی بستگی به حمایت های اساسی دولت و مجلس دارد همچنین باید نظام بانکی از سرمایه گذاران این پروژه ها حمایت کند.

وی از اجرای 21 طرح مهرماندگار در شرکت ملی پتروشیمی خبر داد و گفت: برخی طرحهای کوچک از جمله ارومیه، ماهشهر و عسلویه به لیست پروژه های مهرماندگاراضافه شده است.

حیدرنیا خاطرنشان کرد: طرحهای پتروشیمی تخت جمشید، ماهشهر، مهاباد، هگمتانه، ایلام، فاز 2 کارون، مرودشت و پتروشیمی کردستان در صورت تامین اعتبار و خوراک مورد نیاز در سال جاری به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۵۴
تعداد بازدید : ۹۵۲