تعامل سازنده اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بانک مرکزی

تعامل سازنده اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بانک مرکزی
مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی با حضور در اتحادیه پاسخگوی مشکلات صادرکنندگان در رفع تعهدات ارزی شد .


بهزاد لامعی به نمایندگی از بانک مرکزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس اهم این جلسه که با حضور اعضای اتحادیه برگزار شد را تشریح نمود : این جلسه در خصوص رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و دیدگاههای صادر کنندگان درباره ابهامات آیین نامه هیات وزیران و نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات برگزار شد . در این نشست بعضی ایرادات به آیین نامه مربوط به مواد خام و نیمه خام گرفته شد که مقرر شد اتحادیه نکات را جمع بندی کرده و برای سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی ارسال نماید که مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات اصلاحیه آن به هیات وزیران ارائه شود . همچنین تفاوت نرخ ها در حوزه حواله ها و اسکناس از دیگر موارد گفتگو بود که نکاتی که شمولیت آیین نامه را به صادرکنندگان داشت را به آنها تعمیم دادیم و ملاحظات از بازار و تامین نیازهای کالایی کشور و اصابت ارز از حاصل از صادرات برای تامین نیازهای واقعی کشور جزو مطالبات این آیین نامه محسوب می شود .

مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی در ادامه افزود : در این مباحث مواردی که مطرح شده بود مرتبط با تفاوت نرخ ها در حوزه شرکتهای قیر و پالایشی عضو اتحادیه بود که قرار شد مشخص بررسی شود آیا شمول بند یک برای شرکت های عضو اتحادیه جزو صادرکنندگان بزرگ پتروشیمی و فولادی محسوب می شوند یا نه که به آنها هم پاسخ داده شود .

لامعی در پایان گفت : موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات سالهای ۹۷ و ۹۹ و موارد مرتبط با حوزه مالیاتی نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاح فرآیندهای اطلاعاتی سال ۹۷ بحث مصالحه اعلام شود و تعهدات را رفع نماییم و مشکل صادر کنندگان رفع شود .
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۱۱۸