پیام رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت هجدهمین نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی

پیام رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت هجدهمین نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی
حضور نخستین چاه نفت در مسجد سلیمان و ورود آن به مدار تولید سرآغازی بر این تحول بود. صنعت نفت ایران، طی این دوره طولانی، نه فقط در منطقه خاورمیانه بلکه در سطح جهان عامل تحولات بزرگ صنعتی و تکنولوژیک بوده است و می توان به جرات ادعا نمود که اکنون با اجرای برنامه های توسعه ای که با هوشمندی و خلاقیت نیروهای داخلی به گونه ای شگفت آور و تحسین برانگیز انجام گردیده است.
در حال حاضر طلیعه دار تکنولوژی و صنعت در یکی از حساس ترین مناطق استراتژیک جهان بوده و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در بین کشورهای عضو اوپک و با دراختیار داشتن ده درصد کل ذخائر نفت و 18 درصد ذخائر گاز طبیعی جهان جایگاه و موقعیت ممتازی را بعنوان مهمترین تامین کننده انرژی جهان دارا می باشد.
در سالهای اخیر سیاست های اصلی کشورمان در حوزه انرژی معطوف به گسترش اکتشافات منابع نفت و گاز ، ارتقاء فناوری و شناسایی بیشتر ذخائر و منابع هیدروکربور کشور، افزایش تولید متناسب با ذخائر موجود، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش ظرفیت تولید گاز به منظور تامین مصارف داخلی و جایگزینی آن با فرآورده های نفتی، جایگزینی صادرات فرآورده های نفتی به جای صدور نفت خام و گاز طبیعی، توسعه پالایشگاهها، مجتمع های پتروشیمی و از همه مهمتر بومی سازی دانش فنی تولید تجهیزات و ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز صنعت نفت بستر مناسبی را به منظور ورود به عرصه بازارها و رقابت جهانی مهیا کرده است که بخشی از آن را در صدور محصولات و خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور شاهد بوده ایم.
از سوی دیگر سیاست سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه صادرات توسعه صادرات غیرنفتی کشور، جلوگیری از خام فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر، ایجاد شرایط تسهیل تجاری، تلاش بمنظور ایجاد تنوع در ترکیب سبد صادراتی، شناسایی مستمر بازارهای هدف و نیازهای آنها و حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات در بخشهای مختلف و ... بوده است که امید آن داریم گامهای موثری برداشته باشیم.
برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت گرانبهائی در زمینه معرفی و نمایش و عرضه توانمندیها و دستاوردهای متخصصین کشور در حوزه استخراج، فرآوری نفت و گاز و همچنین رشد و شکوفائی صنایع وابسته و زیربنائی کشور به صاحبان صنایع، تجار، بازرگانان سایر کشورها می باشد . سازمان توسعه تجارت ایران ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه دست اند کاران و شرکت کنندگان فعال در این صنعت که با حضور خود در این رویداد مهم امکان شکل گیری چنین گردهمایی را فراهم نموده اند،امیدوار است با مشارکت تمامی فعالین این صنعت و استقبال گسترده بازدیدکنندگان، این نمایشگاه زمینه ساز تبادل اندیشه ها و تجارت ارزشمند در این حوزه تخصصی باشد.
مأخذ : روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۰۸۸