بورس انرژی میزبان نفتی ها می شود

بورس انرژی میزبان نفتی ها می شود
مدیرعامل بورس انرژی گفت: برای نخستین بار ٧ محصول نفتی در کنار دیگر معامله ها در چهارمین بورس کشور دادوستد خواهد شد.

مدیرعامل بورس انرژی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بورس انرژی به زودی و برای نخستین بار ٧ محصول نفتی را در کنار معاملات سلف موازی استاندارد برق، در چهارمین بورس کشور دادوستد خواهد کرد.

شاپور محمدی افزود: پس از توافق میان هئیت های پذیرش بورس کالای ایران و بورس انرژی مقرر شد تا نفت کوره و ٦ محصول دیگر نفتی در بورس انرژی مورد معامله قرار گیرد.

وی ادامه داد: نفت کوره بیش از یکسال است که در بورس کالا مورد معامله قرار نگرفته و اکنون با پذیرش در بورس انرژی از این پس بورس انرژی میزبان این فرآورده و ٦ فرآورده دیگر خواهد بود.

محمدی افزود: در جلسه هئیت پذیرش بورس انرژی با پذیرش نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره صادراتی، ایزوریسایکل، نفت سفید ایزوماکس، گازوئیل ایزوماکس، گاز پروپان و گاز بوتان موافقت شد.

به گفته محمدی، با پذیرش این هفت محصول در بورس انرژی تعداد شرکت های پذیرش شده در بورس انرژی با احتساب محصولات برق، قطران و زغال سنگ به ١٠ شرکت رسید.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: با توجه به حجم بالای معاملات و رونق بورس کالای ایران پذیرش شرکت های پتروشیمی و فرآورده های تولیدی پتروشیمی در بورس انرژی ایران منتفی است.

وی اظهار کرد: به زودی امکان ورود سوخت جت و پذیرش ان در بورس انرژی وجود دارد.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۰۰۹