تهاتر نفت با کالا شیوه ای برای شکست تحریم ها

تهاتر نفت با کالا شیوه ای برای شکست تحریم ها
مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: این شرکت در ادامه بی اثر کردن تحریم ها، استفاده از شیوه تهاتر فروش نفت در مقابل کالا و تجهیزات را به عنوان یکی از شیوه های مطرح شده در وصول مطالبات نفتی مورد توجه قرار داده است.
به گزارش شرکت ملی نفت ایران، ˈغلامحسین اشرفیˈ با اشاره به راهکارهای مختلف برای خنثی کردن تحریم ها، افزود: در این راستا تهاتر نفت با کالا به عنوان یکی از شیوه های موثر در این بخش پیش بینی شده است، ضمن اینکه، شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی بانک مرکزی راهکارهای دیگری نیز جهت وصول مطالبات خود در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر استفاده از شیوه تهاتر کالا میان شرکت ها و کشورهای مختلف در حال گسترش است، یادآور شد: با توجه به مزیت های فراوان، امروزه بخشی از قراردادهای حوزه بین الملل به صورت تهاتر طراحی و اجرا می شود.

اشرفی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی یکی از ابعاد مثبت تهاتر ایجاد امنیت خاطر از وصول مطالبات حاصل از فروش نفت خام است؛ در عین حال استفاده از این شیوه مبادلاتی می تواند باعث تنوع بخشی به تجارت خارجی در حوزه صنعت نفت شود و از طرفی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بخش مهمی از درآمدهای نفتی به طرق مختلف دریافت می شود.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۰۳۲