بلومبرگ مدعی شد: ذخیره سازی ۳۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر نفتی شناور ایران

بلومبرگ مدعی شد: ذخیره سازی ۳۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر نفتی شناور ایران
خبرگزاری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود مدعی شده است که به دلیل مشکلات صادراتی ناشی از تحریم ها و توقف در اجرای پروژه های ساخت تجهیزات ذخیره سازی نفتی ساحلی هم اکنون میزان نفت ذخیره شده در ذخایر نفتی شناور در آبهای ایران به ۳۰ میلیون بشکه رسیده است .
به گزارش " بلومبرگ" طبق گزارش شرکت کشتی رانی " ای اِی گیبسون" هم اکنون تعداد ۱۴ فروند کشتی نفتکش بسیار عظیم الجثه برای ذخیره سازی نفت ایران بر روی آبها مورد استفاده قرار گرفته اند .
این شرکت مدعی شده که علت استفاده از کشتی برای ذخیره سازی نفت مازاد مشکلات ایجاد شده در روند ساخت تجهیزات ذخیره سازی ساحلی ایران به دلیل تحریم ها و مشکلات واردات فولاد برای ساختن این تجهیزات است .
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی ایران در ماه مارس سال جاری ۱.۱ میلیون بشکه در روز صادرات نفتی داشته است که این رقم حدودا ۵۰ درصد صادرات سال گذشته این کشور در همین ماه بوده است . دپارتمان انرژی آمریکا نیز کاهش میزان درآمدهای نفتی ایران در سال گذشته را ۲۷ درصد تخمین زده است .
گفتنی است طبق آمار ارائه شده از سوی موسسه انگلیسی " آی اچ اس فیرپلی " در پایان ماه آوریل نفت ایران بر روی ۱۱ فروند کشتی نفتکش عظیم الجثه " VLCCs" ذخیره شده بود .
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۴۹
نکونیوز |
تعداد بازدید : ۹۵۳