٣٠ دانش فنی پتروشیمی آماده واگذاری است

٣٠ دانش فنی پتروشیمی آماده واگذاری است
رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: ٣٠ دانش فنی بومی سازی شده توسط محققان ایرانی آماده واگذاری است.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ١٥ کاتالیست و دانش فنی در سال گذشته بومی سازی شد و آماده واگذاری است و امسال نیز با بومی سازی ١٥ دانش فنی استراتژیک در صنعت پتروشیمی در مجموع ٣٠ دستاورد ارزشمند پژوهشگران ایرانی آماده واگذاری است.

مهندس غلامرضا جوکار افزود: همزمان با عملکرد موفق مراکز پژوهش و فناوری در سه شهر تهران، ماهشهر و اراک،کارشناسان و متخصصان صنعت پتروشیمی ایران موفق شدند دهها مورد دانش فنی را در داخل کشور بومی سازی کرده و تولید کنند.

وی ادامه داد: تولید ده ها محصول جدید پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد.

جوکار تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع های پتروشیمی کشور است و این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند.

وی با بیان این که با برنامه ریزی های انجام شده، نقش تولید کنندگان داخلی با بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است گفت: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

جوکار گفت: در حال حاضر در زمینه ی دانش های مرتبط با کاتالیزورها، مواد شیمیایی، انتقال فناوری به حد مطلوبی از دانش دست یافته ایم که دیگر شرایط تحریم نمی تواند پژوهشگران پتروشیمی را محدود کند.

جوکار به موضوع حضور نخبگان دانشگاهی در صنایع مادر تخصصی کشور اشاره کرد و افزود:فرایند جذب نخبگان کارآزموده، پژوهشگران و فناوران حرفه ای در صنعت پتروشیمی کشور از سال هشتاد و یک آغاز شده است، به طوری که هم اکنون بیش از دویست و چهل نخبه در این صنعت در حال فعالیت هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور، درباره توان توسعه ای و پژوهش این صنعت، گفت: هم اکنون زنجیره ای از پژوهشگران و فناوران در صنایع پتروشیمی ایران طرح های توسعه را دنبال می کنند.

وی افزود:تاکنون ٣٨ دانش فنی و کاتالیزور در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بومی سازی شده است و این تعداد تا پایان برنامه پنجم به ١١٠ مورد خواهد رسید.

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۹:۴۱
تعداد بازدید : ۹۶۱