درآمد ٧٠٠ میلیارد دلاری حاصل از افزایش یک درصدی ضریب بازیافت

درآمد ٧٠٠ میلیارد دلاری حاصل از افزایش یک درصدی ضریب بازیافت
معاون وزیر نفت با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز، درآمد حاصل از افزایش یک درصدی ضریب بازیافت از این میادین را ٧٠٠ میلیارد دلار اعلام کرد.
احمد قلعه بانی در سومین گردهمایی مدیران تولید شرکت‌های تابعه گفت: کنسرسیوم ازدیاد برداشت از مخازن کشور با حضور روسای ٦ دانشگاه و مشارکت شرکت ملی نفت و وزارت نفت با هدف گسترده تر کردن تعاملات صنعت نفت و دانشگاه‌های کشور برای تامین نیازهای این صنعت در زمینه ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز و تهیه بسته‌های مرتبط با فناوری‌های ازدیاد برداشت در شرکت‌های تابعه نفت تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: ضروری است با یک برنامه ریزی دقیق و منظم ارتباط میان این کنسرسیوم و واحدهای عملیاتی صنعت نفت برای به نتیجه رساندن اهداف برنامه پنجم توسعه و استفاده از تجربه‌های علمی و عملیاتی هر دو طرف برقرار شود.
وی گفت: در صورتی که بتوانیم برنامه یک درصد افزایش برداشت از میدان‌ها را در طول برنامه پنجم محقق کنیم، ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه دارد که این میزان با صرف هزینه و بودجه کمی عملیاتی خواهد شد.
قلعه بانی با تاکید بر ارتقای انگیزه نیروی انسانی در محیط کار تصریح کرد: سرمایه اصلی هر سازمان نیروی انسانی است، بنابراین باید در زمینه نگهداشت و حفظ انگیزه آنان تلاش شود.
وی گفت: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه موفق شدیم دارایی صندوق بازنشستگی صنعت نفت را افزایش دهیم و کارهای اساسی در هیات امنای این صندوق در این زمینه انجام شد.
معاون وزیر نفت بر ضرورت ارتقای شاخص‌های تعمیرات با توجه به سیستم‌های نوین و کارآمد نگهداری و تعمیرات در صنعت نفت تاکید و تصریح کرد: ضروری است توجه بیشتری به مدیریت دارایی‌های فیزیکی در شرکت‌ها و ارتقای شاخص‌های عملکرد تعمیرات برای کاهش هزینه ، زمان و افزایش کیفیت شود.
وی افزود: سند راهبردی نظام نگهداشت و تعمیرات که از سوی مهندس قاسمی، وزیر نفت ابلاغ شد، باید به واحدهای عملیاتی هر یک از شرکت‌ها نیز اعلام شود.
قلعه‌بانی همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران عامل شرکت‌های تولیدی خشکی و دریا و مدیر مهندسی ساختار و بهره وری با مسوولیت مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز برای ارائه راهکارهای اصلاح شرایط موجود را مطرح و تصریح کرد: با اجرای این روش جدید شاهد ارتقای شاخص‌های تعمیرات خواهیم بود.
۱۶ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۴۹
تعداد بازدید : ۹۳۰