تجدیدنظر در خام‌فروشی و تبدیل نفت به فرآورده اولویت وزیر نفت باشد

تجدیدنظر در خام‌فروشی و تبدیل نفت به فرآورده اولویت وزیر نفت باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت باید تلاش کند نفت به عنوان یک فرصت در اختیار جمهوری اسلامی ایران باشد نه اینکه تبدیل به تهدید شود.
سید مهدی موسوی‌‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وزیر نفت دولت آینده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، گفت: وزیر نفت دولت آینده باید از چند مؤلفه مهم برخوردار باشد که یکی از آنها داشتن اراده برای تقویت بخش خصوصی در جهت توسعه صنعت نفت است.

وی افزود: ویژگی بعدی وزیر نفت تلاش و اراده قوی برای توسعه پارس جنوبی در جهت دسترسی سریع‌تر به میادین مشترک بین کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران است تا از این طریق هر چه زودتر به سرمایه‌های ملی دسترسی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر نفت باید تلاش کند تا نفت به عنوان یک فرصت در اختیار جمهوری اسلامی ایران باشد نه اینکه نفت برایمان تهدید باشد.

موسوی‌نژاد، اظهار داشت: وزیر نفت دولت آینده باید برای ایجاد منابع درآمد‌زا در بخش صنعت نفت سرمایه‌گذاری کند و از فروش نفت خام خودداری کند و آن را به فرآورده‌های نفتی تبدیل کند، همچنین صنعت پتروشیمی و پالایش را در کشور توسعه بخشد.

وی در ادامه به خصوصیات دیگر وزیر نفت اشاره کرد و گفت: دارای اقتدار باشد و در زمینه دپیلماسی با کشورهای مختلف فعالیت خوبی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، بیان داشت: وزیر نفت دولت آینده باید با تدبیر و هدف‌گذاری نفت را به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی صنعتی که امروزه می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد تبدیل کند.

۲۳ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۴۱
تعداد بازدید : ۸۳۵