وزیر نفت، نفتی باشد نه سیاسی

وزیر نفت، نفتی باشد نه سیاسی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت باید قبل از هر چیز نفتی و آگاه به مسائل و مشکلات نفت و وزارت نفت باشد.
محمد سعید انصاری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه وزیر نفت دولت آینده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، اظهار داشت: وزیر نفت باید قبل از هر چیز اولی بر نفتی بودنش باشد و به عبارتی نفتی باشد تا واقف به مسائل و مشکلات نفت و وزارت نفت باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین به مسائل جانبی نفت اشراف داشته و اطلاعاتش درباره نفت و وزارت نفت در حد اعلا باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: سیاسی نباشد،وزارت نفت فردی را که سیاسی‌ کاری‌ می‌کند نمی‌خواهد بلکه فردی کارآمد و مفید می‌خواهد تا در این حوزه بتواند مدیریت کند و یک مدیر واقعی باشد.

وزیر نفت مسلط به تجارت جهانی و کشف راه‌‌های فروش نفت باشد

ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم‌ها وزیر نفت دولت آینده باید به شیوه تجارت جهانی کاملا مسلط باشد تا بتواند نفت را به فروش برساند و پول آن را هم به راحتی دریافت کند.

خبرگزاری فارس: وزیر نفت مسلط به تجارت جهانی و کشف راه‌‌های فروش نفت باشد

 

ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ویژگی‌های وزیر انرژی دولت آینده چه باید باشد، اظهار داشت: انتخاب وزیر نفت در شرایط خاص فعلی به دلیل تحریم ‌نفتی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه، افزود: وزیر منتخب باید به تمامی مسائل مربوط به نفت در عرصه‌های مختلف آشنایی کامل داشته و در بین دست‌اندرکاران حوزه نفت و انرژی از مقبولیت بالایی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مقبولیت در بین دست‌اندرکاران حوزه نفت و انرژی باعث می‌شود که کارکنان این عرصه با دلگرمی و اشتیاق بیشتری وظایف خودشان را انجام دهند.

کارخانه‌ای، تصریح کرد: وزیر نفت باید از آگاهی و توانمندی زیادی در عرصه دیپلماسی نفتی در جهت کشف راه‌های فروش نفت برخوردار باشد، زیرا در شرایط کنونی آمریکا و کشورهای اروپایی تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند که صادرات نفت متوقف شود و به عبارتی نفت ایران در بازارهای جهانی به فروش نرسد.

وی گفت: بنابراین وزیر نفت دولت آینده باید مسلط به کشف راه‌های چند لایه برای صادرات نفت باشد، زیرا در شرایط تحریم نمی‌توان نفت را به راحتی فروخت بنابراین باید از راه‌های مختلف اقدام به فروش آن کند.

عضو کمیسیون انرژی، تأکید کرد: در مواردی ممکن است نتوان به راحتی پول حاصل از فروش نفت را دریافت کرد بنابراین وزیر نفت باید به شیوه تجارت جهانی کاملا مسلط باشد تا بتواند هم نفت را به فروش برساند و هم پول آن را به بدست آورد.

کارخانه‌ای، بیان داشت: همچنین باید وزیر نفت به فناوری‌‌های نوین عرصه نفت و گاز آشنایی کامل داشته باشد.

۲۳ تیر ۱۳۹۲ ۰۰:۴۳
تعداد بازدید : ۸۸۶