باید همه درآمدهای نفت به خزانه واریز شود

باید همه درآمدهای نفت به خزانه واریز شود
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به بودجه بدون نفت تاکید دارد و امسال اولین سالی بود که این موضوع با کیفیت بیشتری بین نمایندگان و کمیسیون مطرح بود که وابستگی بودجه به نفت کمتر و سهم نفت از بودجه بیشتر شود.
علی مروی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: بحث‌های جدی با دولت در رابطه با شفاف بودن بودجه نفت داشتیم که برخی از مجلسی‌ها تحت تاثیر تبلیغات دولت معتقد بودند که نفت درآمدهای پنهان دارد و همین درآمدهای پنهان باعث می‌شود که به آن بودجه ندهیم، ولی ما معتقدیم نفت درآمدهای پنهان نداشته و هر چه درآمد دارد باید به خزانه واریز شود.

 

وی ادامه داد: باید مجلس در این سال بودجه زیادی را به نفت تخصیص می‌داد تا پروژه‌ها با تاخیر مواجه نمی‌شد؛ مخصوصا در میادین مشترک ما نباید از بقیه کشورها عقب می‌افتادیم که متاسفانه این کار انجام نشد.

 

مروی تصریح کرد: برخی از اعضای کمیسیون بودجه و تلفیق تحت تاثیر بعضی کارشناسان دولت بر این باور و عقیده بودند و پافشاری هم می‌کردند اما بالاخره امسال با عوض شدن فضا، کمیسیون بودجه از شکل قبلی خود خارج شد و بسیاری از پیشنهادات کمیسیون انرژی پذیرفته و بودجه نفت، بودجه خوبی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این هشت سال نیز دولت به سامان دادن به نفت معتقد بود ولی علاوه بر لطمه‌ای که با تغییر وزرا وارد شد در بحث هدفمندی نیز اعتبار کمتری به نفت رسید.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث صرفه‌جویی و مصرف بهینه، بهره‌وری زودرس پروژه‌ها و تلاش بیشتر در فازهای باقی مانده پارس جنوبی، بحث کارتی شدن بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت که باعث شد نیازمان به واردات بنزین کاهش یابد ولی در سرمایه گذاری‌ها وضع خوبی نداشتیم.

 

وی افزود: تخصیص به بودجه نفت کاهش پیدا کرد و در بحث هدفمندی به پروژه‌ها اعتبار خوبی نرسید و این موارد مقداری پروژه‌ها را با تاخیر مواجه کرد.

 

مروی همچنین در رابطه با رویکرد حسن روحانی نیز در حوزه انرژی گفت: در رابطه با انرژی، به نظر من ایشان به علت این‌که با مرکز مطالعات استراتژیک سال‌ها ارتباط داشته‌اند و به اهمیت نفت واقف هستند می‌توانند اطلاعات دقیقی از نیروهای قدیمی داشته باشند.

۲۵ تیر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۲۲