حمایت دولت ضامن ورود بخش خصوصی به صنعت CNG است

حمایت دولت ضامن ورود بخش خصوصی به صنعت CNG است
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به مشکلات اقتصادی جایگاه‌داران سی ان جی، گفت: جایگاه‌های سی ان جی برای رفع مشکلات خود به حمایت‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز دارند، که دولت نیز باید هرچه بیشتر بخش خصوصی را در این امر حمایت و پشتیبانی کند.
سید مهدی موسوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه جایگاه‌های سی ان جی با مشکلات مالی و اقتصادی روبرو هستند، گفت: بسیاری از جایگاه‌های سی ان جی به دلیل مشکلات اقتصادی با تعطیلی و ورشکستگی روبرو هستند که این مسئله مالکین خودروهای گاز سوز را نیز متضرر کرده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: جایگاه‌های سی ان جی برای رفع مشکلات خود به حمایت‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز دارند، که دولت نیز باید هرچه بیشتر بخش خصوصی را در این امر حمایت و پشتیبانی کند.

وی افزایش قیمت سوخت سی ان جی را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات جایگاه‌داران این سوخت دانست و تصریح کرد: هرچند افزایش قیمت سوخت سی ان جی می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از ورشکستگی جایگاه‌داران تلقی شود، اما در شرایط فعلی بالا رفتن نرخ این سوخت، معضلات و مشکلات فراوانی را برای مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد.

موسوی نژاد اظهار کرد: دولت بهتر است به جای افزایش قیمت سی ان جی، یارانه ویژه‌ای در اختیار جایگاه‌داران این سوخت قرار دهد، که در این صورت مشکلات اقتصادی این صنف برطرف شده و نرخ‌ها نیز بی‌جهت افزایش نخواهد یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: سوخت سی ان جی طرفداران خاصی دارد، لذا هرگونه افزایش قیمت آن، عدم استقبال مردم از این سوخت را به دنبال داشته و می‌تواند باعث بالا رفتن مصرف بنزین در کشور شود.

۲۸ تیر ۱۳۹۲ ۱۸:۴۷
تعداد بازدید : ۸۵۸