سازوکار صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی تغییر کند

سازوکار صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی تغییر کند
مدیر انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت و گاز و پتروشیمی گفت: سازوکارهای صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی باید تغییر کند زیرا بزرگترین مشکل بخش خصوصی نبود منابع مالی است.
محمدحسین ترابی در نشست خبری سه تشکل بزرگ صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان یکی از سازندگان تجهیزات صنعت نفت از دولت آینده تقاضا داریم که شرایط رقابتی برای سرمایه گذاران داخلی فراهم کند و انتظار داریم تا دولت و قوای سه گانه قوانین مقتضی را در این زمینه فراهم کنند.

مدیر انجمن شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت و گاز و پتروشیمی ادامه داد:اگر بخش خصوصی فعال در صنعت نفت حضور داشته باشد در این صورت بخش تعمیرات می تواند فعال و از فرسودگی تجهیزات صنعت نفت جلوگیری شود و به تبع آن می توان سرعت تولید در میادین مشترک را افزایش داد.

ترابی ادامه داد: در چند سال اخیر شرکتهای خصوصی با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند که مهمترین آن مشکلات نبود منابع مالی است که باید سازوکارهای صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش خصوصی تغییرکند و شرایط آسانتری را فراهم کند.

وی گفت: اگر بخش خصوصی فعال شود می توان آینده درخشانی را برای صنعت نفت دید زیرا بخش خصوصی است که پویا بوده و کارها از عهده شرکت های دولتی برنمی آیند و به همین دلیل می توان امیدوار بود که میادین مشترک در آینده توسعه یابند.

۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۳
تعداد بازدید : ۸۹۱