ایرانی ترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی به ثمر نشست

ایرانی ترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی به ثمر نشست
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز مرحله نخست شیرین سازی گاز در پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خبر داد و گفت: مراسم بهره برداری رسمی از این طرح هم به زودی برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شانا، محمدرضا زهیری با بیان این که اجرای مراحل نهایی راه اندازی این فاز گازی از 3 روز پیش آغاز شده است، افزود: با تلاش متخصصان داخلی ایرانی ترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی به ثمر نشست و در ابتدا واحدهای جانبی( آب، برق، هوا، بخار و نیتروژن) بهره برداری شد و سپس عملیات انتقال گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای 15 و 16 با موفقیت به اجرا درآمد.

وی گفت: گروه تخصصی راه اندازی این طرح در حال بالا بردن فشار گاز جهت انجام سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین سازی هستند که با توجه به روند مطلوب اجرایی پیش بینی می شود تا پایان امروز فشار گاز ترش به فشار عملیاتی رسیده و سپس عملیات شیرین سازی در نخستین واحد این فاز گازی (واحد101)آغاز شود.

زهیری گفت: پس از تکمیل مراحل شیرین سازی، واحدهای نم زدایی و تقویت فشار این بخش پالایشگاهی به سرعت به منظور انتقال گاز تولیدی این پالایشگاه به خط لوله مصارف سراسری گاز کشور آماده و راه اندازی خواهد شد.

۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۳۰
تعداد بازدید : ۸۱۳