نخستین دستگاه صحت سنج سیار ایرانی در پایانه نفتی خارک راه اندازی شد

نخستین دستگاه صحت سنج سیار ایرانی در پایانه نفتی خارک راه اندازی شد
نخستین دستگاه صحت سنج سیار ( Tank prover ) ساخت داخل که برای اولین بار با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران وهمکاری جهاد دانشگاهی اهواز در کشور ساخته شده است در پایانه نفتی جزیره خارک بوشهر فعال و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران روز یکشنبه در بازدید از این پروژه گفت: این دستگاه برای نخستین‌ بار در کشور و کشورهای منطقه خلیج فارس با طراحی کامل داخلی در ایران بومی‌سازی شده است.
سید پیروز موسوی افزود: ساخت این دستگاه حدود ۲۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی دارد.
وی اضافه کرد: این دستگاه یکی از سامانه‌های بسیار مهم برای صادرات نفت خام و مواد نفتی درپایانه‌های نفتی کشور برای اندازه‌گیری و تعیین میزان دقیق نفت صادراتی است.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران بیان کرد: صحت ‌سنج سیار به‌طور کامل خودکار است و به ‌صورت سیار روی پایانه‌های نفتی مختلف جابه‌جا می شود.
موسوی افزود: این دستگاه درواقع یک سامانه دقیق کالیبراسیون است و با حمایت اداره کل نظارت برصادرات نفت خام و اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران و پیمانکاران داخلی طراحی و ساخته شده‌است.
وی اضافه کرد: دستگاه صحت سنج سیار صادرات نفت پس از کالیبره شدن و دریافت گواهینامه مطابق با استاندارد های جهانی برای استفاده در مخازن مورد بهره برداری قرار می گیرد.
موسوی یادآورشد: هم اکنون دستگاه صحت سنج سیار (تانک پرور) درحال کالیبره شدن است و پس ازاجرای کالیبراسیون، گواهینامه صحت سنجی را دریافت می کند.
جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگ ترین پایانه صادرات نفت کشور است که ۹۵ درصد صادرات نفت ایران از طریق این پایانه صادر می شود.

۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۷:۴۲
تعداد بازدید : ۸۶۱