شرط نهاوندیان برای حضور در اتاق بازرگانی

شرط نهاوندیان برای حضور در اتاق بازرگانی
رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه دولت جدید رویکرد مثبتی را نسبت به بخش خصوصی و به ویژه اتاق ایران دارد گفت: اتاق ایران باید با ارائه نظرات خود به صورت منسجم از پراکنده‌گویی خودداری کند.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران امروز با حضور در بیست‌وپنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت جدید با کابینه اقتصادی توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دارد، اظهار داشت: رئیس جمهور در طول سخنرانی‌های متعدد خود توجه ویژه‌ای را به بخش خصوصی نموده که این امر مسئولیت سنگین این بخش را در مقایسه با گذشته بیش از پیش پررنگ‌تر می‌کند.

نهاوندیان ضمن بیان این مطلب که در راستای حمایت دولت بخش خصوصی آماد‌گی آن را دارد تا مشورت‌های لازم را به صورت منسجم برای تدوین برنامه‌های اقتصادی به دولت ارائه کند، اضافه کرد: در حال حاضر بخش خصوصی و به ویژه اتاق ایران ظرفیت ارائه مشورت‌های موثر برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی را داشته و می‌تواند با به کارگیری مکانیزم‌های حجمی آرا نظرات خود را اعلام نماید.

رئیس اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه باید اتاق با سازوکارهای ویژه و مشورت‌های درون سازمانی کمک‌های لازم را به تیم اقتصادی دولت کند تصریح کرد: در این میان باید از پراکنده‌گویی و عدم استفاده از فرصت‌ها و ضرورت‌ها ممانعت نماییم.

این مقام مسئول در اتاق ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند کمکهای موثری را به دولت برای بهبود مناسبات بین‌المللی نیز به وجود آورد افزود: در حال حاضر کشور با تحریم‌های متعدد بین‌المللی مواجه است که حق مسلم پیشرفت اقتصادی را از فعالان اقتصادی کشور سلب کرده است.

به اعتقاد نهاوندیان در شرایط فعلی اتاق ایران با همکاری بخش خصوصی می‌تواند ضمن ارسال هیئت‌های اقتصادی و بکارگیری پتانسیل‌های موجود هم‌افزایی موثری برای تعمق مناسبات اقتصادی میان کشورهای مختلف بوجود آورد.

وی ضمن اشاره به اینکه در گذشته انتقادات زیادی در ورود اتاق ایران به فعالیت‌های اقتصادی مطرح شده بود تصریح کرد: در حال حاضر نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تاثیر آن در بهبود شرایط اقتصادی در نزد تمام فعالان اقتصادی تقویت به نحوی دولت با مشورت گرفتن از این بخش اقدام به اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی موثری را انجام می‌دهد.

نهاوندیان به رویکرد مثبت دولت در توجه به بخش خصوصی و اتاق ایران اشاره کرد و گفت: از همان روزهای نخست انتخابات رئیس جمهور با ارسال نماینده خود به جلسات اتاق ایران ضمن دریافت درخواست‌های این بخش آمادگی خود را برای کمک‌های لازم به بخش خصوصی اعلام نموده است که این امر برای آنها نکته بسیار با اهمیتی است.

در ادامه جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق ایران نهاوندیان به تغییر شرایط زمانی خود اشاره کرد و خطاب به شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه اظهار داشت: هم‌اکنون 2 سال است مسئولیت بنده در اتاق ایران باقیمانده است اما امروز می‌خواهم از شما به عنوان مشورت درخواستی را عنوان کنم چرا که در حال حاضر قادر به ارائه وظایف خود در مقایسه با گذشته با پذیرش مسئولیت جدید در دولت یازدهم نیستم.

* شرط نهاوندیان برای ادامه حضور در اتاق بازرگانی؛ گله نکنید

رئیس اتاق بازرگانی ایران از شرکت‌کنندگان در جلسه امروز درخواست کرد تا نظر موافق و مخالف خود را مبنی بر ماندن وی در اتاق ایران عنوان کنند که در نهایت حضار با اکثریت آراء از استعفا نهاوندیان در ریاست اتاق ایران مخالفت نمودند.

وی در ادامه با قدردانی از اعتماد شرکت‌کنندگان به مدیریت او در اتاق ایران اظهار داشت: پذیرش این مسئولیت را فقط با قید یک شرط می‌پذیرم، باید اتاق در اتخاذ تصمیمات خود نظرات اکثریت اعضاء را مورد پذیرش و سپس تصمیمات کاربردی را انجام دهد.

نهاوندیان ضمن بیان این مطلب که در گذشته اتاق فقط می‌توانست گله‌های خود را نسبت به تصمیمات اتخاذی در بخش خصوصی کشور عنوان کند گفت: هم‌اکنون با تغییر شرایط اتاق باید به ارائه پیشنهادات موثر برای هدایت فعالان اقتصادی به سمت تصمیمات موثر انجام دهد که لازمه اجرای این امر انسجام درون سازمانی است.
۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۲۹
تعداد بازدید : ۸۱۴