حفاظت از محیط زیست اولویت برنامه های منطقه ویژه پتروشیمی

حفاظت از محیط زیست اولویت برنامه های منطقه ویژه پتروشیمی
رئیس HSE شرکت پتروشیمی اروند از اهم فعالیت های منطقه ویژه پتروشیمی در زمینه حفاظت از محیط زیست در سال گذشته خبر داد.
به گزارش موج به نقل از بنا، ناصر طلائی رئیس HSE شرکت پتروشیمی اروند هدف از این اقدامات را حفظ محیط زیست و ترویج این فرهنگ در بین کارکنان دانست و افزود: شرکت پتروشیمی اروند در راستای حفظ محیط زیست تاکنون اقدام به احداث بیش از 15 هزار متر مربع فضای سبز در مجتمع کرده است که این مقدار در سال 90 به 40 هزار مربع افزایش می یابد.
او با اشاره به بهره برداری از واحد زباله سوز مجتمع گفت: این سیستم جهت دفع تمامی جریانات مداوم وغیر مداوم فرایندی پسماند مثل جریانات تانک های ذخیره طراحی شده که در حال بهره برداری است.
طلایی کنترل و پایش پساب های مجتمع، ممیزی و کنترل پیوسته واحد های عملیاتی جهت رفع آلودگی های احتمالی، تداوم اجرای مدیرت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در مجتمع جهت تحویل به شرکت های بازیافت از فعالیت های زیست‏محیطی این مجتمع دانست.
او افزود: تهیه بروشور و پمفلت های زیست محیطی جهت ارتقاء فرهنگ زیست‏محیطی، بزرگداشت مناسبت های زیست محیطی و شرکت در نمایشگاه ها و همایش های زیست محیطی بخش دیگری از فعالیتهای زیست محیطی این مجتمع است.
طلائی همچنین از اجرای دستور العملهای مدیریت انرژی در پتروشیمی اروند خبر داد و اظهار کرد: در مجتمع پتروشیمی اروند جهت جلوگیری از اتلاف انرژی جدای از رعایت مسائل مدیریت انرژی در فرایندهای صنعتی، دستورالعملهایی چون عایق کاری، نصب شیشه های دو جداره در ساختمانهای مختلف صورت گرفته است.
رئیس HSE شرکت پتروشیمی اروند با اظهار این مطلب که در واحد کلر آلکالی این مجتمع از سیستم ممبران استفاده می شود افزود: این سیستم از تکنولوژی های مدرن دنیا محسوب شده و باعث حذف آلودگی های خاص در فرایند مجتمع می شود.
او انتقال آب نمک از دریاچه نمک توسط لوله های GRV و GRP را گامی دیگر در جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش خطرات جاده ای دانست و افزود: جهت محافظت از آسیب به لایه ازن در سیستم های تهویه و چیلر این مجتمع از گازهای دوستدار لایه ازن (R134a) استفاده می شود.
ناصر طلایی در پایان از طراحی ویژه فضای سبز مجتمع جهت کاهش آلودگی صوتی ناشی از فعالیت تاسیسات صنعتی به عنوان یکی از فعالیتهای زیست محیطی پتروشیمی اروند یاد کرد.
گفتنی است پتروشیمی اروند واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بزرگترین تولید کننده زنجیره PVC در جهان است که بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی گردیده است و براساس تایید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست از مجموعه ی صنایع غیر آلاینده محسوب می شود.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۳۸
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۲۵