هدایت بخشی از منابع بانک ها برای تأمین مالی صادرات

هدایت بخشی از منابع بانک ها برای تأمین مالی صادرات
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از مذاکرات خود با برخی از بانکها برای مشارکت در تأمین مالی صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در نشستی که با حضور اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و صنایع انرژی بانک برگزار شد، آقای وکیلی بیان داشت: با برخی از بانکها مذاکراتی داشتیم که بخشی از منابع مالی بانک را برای تأمین مالی صادر کنندگان اختصاص دهند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بحث سود آوری برای بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک تخصصی ملاک نیست بلکه عملیاتی کردن سیاست های اقتصادی دولت، تثبیت جایگاه و پشتوانه و حامی مالی بودن صادر کنندگان کشور در اقصی نقاط جهان مد نظر بانک است.

 آقای وکیلی گفت: با برگزاری نشست های مشترک و تشکیل کمیته های تخصصی بین بانک توسعه صادرات و اتحادیه ها و تشکل های صادراتی باید بتوانیم مشکلات‌مان را به اتفاق حل کنیم و به دنبال راهکارها باشیم.

 رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: بانک ها باید شرایط خود را با شرایط زمانی و تحولات اقتصاد بین الملل تطبیق دهند و این باید همواره مد نظر برنامه‌ریزان و قانونگذاران باشد چرا که اگر این اتفاق نیافتد حمایت از صادرات معنایی ندارد.

در این جلسه اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و صنایع انرژی ایران به بیان فعالیت ها، توانمندی‌ها و انتظارات خود از شبکه بانکی پرداختند.

صادرکنندگان شرکت کننده در این جلسه در صنایع و بخشها ی مختلف پتروشمی، مخابرات، آب، برق، کابل و انتقال نیرو فعالیت داشته و براین نکته تأکید داشتند که صادرات انرژی به عنوان جایگزین صادرات نفتی، می‌تواند آینده صادرات ایران را رقم بزند.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۰۹
بانک توسعه صادرات |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۲