پیشنهاد بخش خصوصی برای تشکیل مدیریت در مناطق نفت خیز

پیشنهاد بخش خصوصی برای تشکیل مدیریت  در مناطق نفت خیز
یک فعال بخش خصوصی در صنعت نفت با اشاره به سهم مناطق نفت خیز جنوب در تولید نفت کشور، پیشنهاد کرد که شرکت نفت مناطق نفت خیز و شرکت های متعددی که در این منطقه فعالیت می کنند در قالب یک دستگاه با نام مدیریت تولید نفت زیر نظر وزیر نفت سازماندهی شوند.
رضا شیرانی  افزود: درست است که عسلویه و فعالیت های وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ویترین وزارت نفت است اما به طور قطع، مناطق نفت خیز از نظر سیاسی و اقتصادی پاشنه آشیل وزارت نفت است.
وی با اشاره به فعالیت شرکت هایی نظیر نفت آغاجاری، نفت مسجد سلیمان، نفت کارون، خدمات رفاهی و ترابری و تعدادی شرکت دیگر در مناطق نفتخیز جنوب، گفت: مناطق نفتخیز جنوب اکنون به چندین شرکت تبدیل شده که هر کدام دارای هیات مدیره و مدیر عامل هستند اما اختیاراتشان بسیار محدود است.

** ۲۹ اسفند، روز شفاف سازی صنعت نفت باشد
این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: روز ۲۹ اسفند که روز ملی شدن صنعت نفت نامگذاری شده است، بعنوان آخرین روز سال، فرصتی طلایی است تا آنچه در طول سال در صنعت نفت اتفاق افتاده است به اطلاع مردم رسانده شود.
وی با تاکید بر اینکه روز ملی شدن صنعت نفت در کشور مغفول باقی مانده است، گفت: مناسب است که وزیر نفت در این روز عملکرد سالانه خود و همچنین برنامه های صنعت نفت را برای سال آینده اعلام کند.
این فعال بخش خصوصی با اشاره به برنامه ۱۰۰ روزه دولت دکتر حسن روحانی، گفت: از آن جهت که فعالیت های عجله ای و شتابزده در صنعت نفت تاوان زیادی به همراه خواهد داشت، باید از اجرای هر گونه برنامه سریع در این بخش خودداری کرد.
وی افزود: بهتر است رییس جمهوری میان صنعت نفت و دیگر بخش ها تفکیک قایل شود چرا که نباید انتظار داشته باشیم در مدت ۱۰۰ روز کار چشم گیری در صنعت نفت اتفاق بیافتد.
۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۱۱
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۰۰