تحریم 6 نفر و 4 شرکت ایرانی از سوی آمریکا

تحریم 6 نفر و 4 شرکت ایرانی از سوی آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای نام شش نفر و چهار شرکت ایرانی را به دلیل نقض تحریم‌های نفتی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.‌
در حالی که  آمریکا تعدادی از کشورهای خریدار نفت را از تحریم واردات نفت ایران معاف کرد، وزرات خزانه داری این کشور در بیانیه ای نام چند نفر و شرکت را به لیست تحریم های خود اضافه نمود.

 وزارت خزانه داری آمریکا دلیل این تحریم های جدید را کمک این اشخاص و شرکت ها به دور زدن تحریم ها نفتی و نقض آن اعلام کرده است.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای از سید ناصر محمد سیدی، تاجر ایرانی و مدیر شرکت «سیما جنرال تریدینگ»؛ محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک و مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت نفت؛ رضا پارسایی مدیر بخش روابط بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران؛ محمد معینی، مدیر مالی شرکت نیکو در سوئیس؛ سید محمود محدث و محمد زیرکچیان زاده از مدیران شرکت نفت ایران به عنوان افراد جدید تحریم شده نام برده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین شرکت های انرژی فزکو، پترو رویال فزه و شرکت بین المللی کسب را که همه در امارات مستقر هستند، به دلیل کمک به ایران تحریم کرده است. شرکت سوئیسی خدمات مدیریتی سارل که با شرکت ملی نفت ایران همکاری دارد و محمد معینی که با سارل در سوئیس همکاری می کند نیز هدف تحریم قرار گرفته اند.

بر اساس این بیانیه، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم اعلام کرده است: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بخش مهمی از فشار آمریکا علیه دولت تهران است و آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران تحریم‌های اعمال شده را دور بزند.

 وی گفت: خزانه‌داری آمریکا تحریم افراد و شرکت‌هایی را که با ایران برای دور زدن تحریم‌ها همکاری کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است: این افراد و شرکت ها از طرف دولت ایران یا به نیابت از آن تحریم‌های صادرات نفت علیه دولت جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده‌اند

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۱۵
خبرگزاری دانشجو |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۸