ایران آماده است در ساخت پالایشگاه به ترکمنستان کمک کند

ایران آماده است در ساخت پالایشگاه به ترکمنستان کمک کند
در مذاکرات رئیس مجلس با رئیس جمهور ترکمنستان که وزیر نفت نیز حضور داشت در زمینه‌های مختلفی همچون گاز و خدمات مهندسی بحث و گفت‌وگو شد.
هیئت پارلمانی ایران پنجشنبه هفته گذشته در حالی به دعوت رئیس مجلس ترکمنستان به این کشور سفر کرد که وزیر نفت نیز همراه این هئیت عازم عشق آباد شد.

روز جمعه (١٥ شهریور) دکتر علی لاریجانی طی سخنانی در پارلمان کشور ترکمنستان با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه ایران، افزود: تحریم ها هر چند برای ما مشکلاتی داشت اما سبب شد که ما روی پای خود بایستیم و مجبور شویم آنچه نیاز داریم خودمان تولید کنیم به همه دلیل هم اکنون در زمینه صنایع مختلف بخصوص نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه به جایی رسیده ایم که خودمان می توانیم پالایشگاه و پتروشیمی را کاملا بومی و ایرانی بسازیم و آماده ایم خدمات خود را در زمینه ای که مورد نیاز کشور ترکمنستان است، ارائه دهیم.

زنگنه ترکمنستان 3

رئیس مجلس در ادامه سفر خود به ترکمنستان، در دیدار با قربان قلی بردی محمد‌اف رئیس جمهور ترکمنستان نیز با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌های بین دو کشور گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف زیرساختی و زیربنایی در رابطه با ساخت جاده، پالایشگاه، نیروگاه و دیگر پروژه‌ها با کشور دوست و برادر ترکمنستان همکاری داشته باشد.

به گزارش شانا در این سفر علاوه بر وزیر نفت، گروهی از نمایندگان مجلس و استاندار خراسان رضوی رئیس مجلس را همراهی می کنند.

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۲۷
شانا |
تعداد بازدید : ۸۹۲