حمایت دولت از بخش خصوصی برای تولید انرژی پاک/ شرکت‌ها سودآور می‌شوند

حمایت دولت از بخش خصوصی برای تولید انرژی پاک/ شرکت‌ها سودآور می‌شوند
مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) اعلام کرد: دولت درصدد تقویت بخش خصوصی است تا شرکت‌های خصوصی وارد عرصه انرژی پاک شوند و جهت گیری برای تولید 500 مگاوات انرژی بادی و پنج مگاوات انرژی خورشیدی توسط بخش مذکور در سال است.
یوسف آرمودلی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مطلب فوق تاکید کرد: مابه التفاوت قیمت برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر با نرخ برق معمولی باید تعیین و به توانیر اعلام شود.

وی افزود: منابع باید به طریقی تامین شوند تا انرژی‌های پاک توسعه پیدا کنند بنابراین قرار است به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت انرژی پاک و صنایعی که توربین‌های بادی و پنل‌های فتوولتایئک می‌سازند حمایت شود تا این شرکت‌ها سودآور شوند.

پایان بازگشت سرمایه در شش سال

مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با تاکید بر این‌که سال‌های قبل به خاطر پایین بودن قیمت ارز قیمت‌ها با نرخ خرید برق تطبیق داشت و برگشت سرمایه در شش سال صورت می گرفت اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز و قیمت کالاها و مواد اولیه، قیمت تمام شده مبدل‌های تجدیدپذیر تغییر پیدا کرده است.

 

آرمودلی با تاکید بر این‌که قیمت خرید باید به گونه‌ای باشد شرایط برگشت سرمایه و پول برق تولیدی توسط بخش خصوصی قابل پذیرش باشد، گفت: در بخش مدیریت و برنامه‌ریزی توانیر و وزارت نیرو تلاش می شود تا شرایط بهتر برای کار ایجاد شود.

 

به گزارش ایسنا، با تغییر صاحبان صندلی تصدی گری وزارت نیرو، چیت‌چیان از ابتدای ورود خود به دفتر مدیریت وزارتخانه به عنوان بالاترین مقام آن سازمان، در برنامه ریزی خود و اخبار رسانه‌ای سازمان بارها بارها بر اهمیت روی آوردن به انرژی های پاک تاکید کرد.

 

حمید چیت‌چیان اظهار کرد که باید سالانه 500 مگاوات انرژی بادی در کشور تولید شود بنابراین بخش خصوصی در انتظار تغییر شرایط کشور برای فعالیت آسان‌تر و سودآور در این بخش هستند.

۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۲۱
تعداد بازدید : ۸۵۸