صنعت پتروشیمی 35 درصداز برنامه پنجم عقب‌ است

صنعت پتروشیمی 35 درصداز برنامه پنجم عقب‌ است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه 35 درصد از اهداف قانون برنامه پنجم در بخش پتروشیمی عقب هستیم ،گفت:‌ تولید محصولات پتروشیمی باید سالانه 100 میلیون تن باشد اما در حال حاضر این میزان کمتر از 50 میلیون تن در سال است.
موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: با توجه به اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه در بخش پتروشیمی از وزیر نفت انتظار داریم سیاست‌های تشویقی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، صادرات و تامین مواد پتروشیمی در نظر بگیرد.

نماینده مردم جویبار و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی تشویق کرد، گفت: در حال حاضر 35 درصد از برنامه پنجم در حوزه پتروشیمی عقب هستیم که باید موضوع تشویق سرمایه گذاران پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی دارای ظرفیت اشتغالزایی، درآمد ارزی و ارزش افزوده بالا دارد،گفت: بازگشت سرمایه در حوزه پتروشیمی بسیار سریع است بنابراین جذب سرمایه گذاران در این بخش باید هر چه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از اتخاذ سیاست های شتابزده در بخش پتروشیمی باید پرهیز شود ضمن اینکه در جهت تکمیل زنجیره محصولات پترشیمی باید اقدام جدی صورت گیرد.

وی درباره عقب ماندگی 35درصدی پتروشیمی از اهداف قانون برنامه پنجم توسعه گفت: رشد کمی در تولیدات محصولات پتروشیمی پایین بوده ضمن اینکه محصولات پتروشیمی به لحاظ کیفی ارزش افزوده پایینی دارند و باید زنجیره ارزش افزوده طی و محصولات با کیفیت تولید شوند.

حسینی صدر با بیان اینکه کیفیت محصولات پتروشیمی با مواد اولیه فاصله زیادی ندارند، گفت:‌ باید راهکاری اندیشیده شود تا مواد اولیه محصولات پتروشیمی با ارزش تر شوند و فرآیند پتروشیمی بیشتری روی آن ها صورت گیرد.

رئیس کمیته پتروشیمی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید جایگاه اول در منطقه را در بخش پتروشیمی داشته باشیم، بیان کرد: امروز باید سالانه 100 میلیون تن محصولات پتروشیمی آن هم در چند فاز تولید کنیم این در حالی است که در حال حاضر تولید اسمی محصولات پتروشیمی سالانه 50 میلیون تن است اما تولید این محصولات در عمل از این میزان نیز کمتر است./

۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۱۳
تعداد بازدید : ۸۶۴