تابستان ۹۲ بیش از ۹.۵ میلیارد لیتر گازوئیل در ایران مصرف شد+نمودار

تابستان ۹۲ بیش از ۹.۵ میلیارد لیتر گازوئیل در ایران مصرف شد+نمودار
تابستان سال جاری علاوه بر رکوردزنی مصرف بنزین، در مصرف گازوئیل نیز رکوردار شد به طوری که ۹ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل در این فصل در سراسر ایران به مصرف رسید.
گازوئیل امروزه در ایران کاربردهای فراوانی دارد. تأمین سوخت گرمایشی واحدهای مسکونی، تأمین سوخت نیروگاهها و صنایع و کاربرد در زنجیره حمل و نقل مهمترین محورهای کاربردی این فرآورده مهم نفتی است.

در تیرماه سال جاری در مجموع 3 میلیارد و 201 میلیون لیتر گازوئیل در سراسر ایران مصرف شد. این رقم در مرداد و شهریور به ترتیب 3 میلیارد و 185 میلیون و 800 هزار لیتر و 3 میلیارد و 132 میلیون و 900 هزار لیتر به ثبت رسید.

به طور کلی در 93 روز تابستان 92 مصرف گازوئیل در ایران رکورد کم نظیر 9 میلیارد و 519 میلیون و 700 هزار لیتر را از خود به جای گذاشت که این رقم از رسیدن متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی به 102 میلیون و 362 هزار لیتر حکایت دارد.

در تابستان سال جاری کمترین میزان مصرف روزانه گازوئیل را در روز اول شهریور ماه با ثبت رقم 52 میلیون و 600 هزار لیتر پشت سر گذاشتیم. همچنین سی ام مرداد با ثبت مصرف 159 میلیون و 200 هزار لیتری، رکوردار مصرف تابستانه گازوئیل در کشور بود.

بررسی جزئیات مصرف روزانه گازوئیل در دومین فصل سال حاکی از نوسانات مصرف این فرآورده نفتی در بازه ای 100 میلیون لیتری است که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

جزئیات مصرف روزانه گازوئیل در این مدت در قالب نمودار بدین شرح است:

۱۳ مهر ۱۳۹۲ ۲۳:۰۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۳۸۴