تنظیم قیمت‌ها در بازار با عرضه محصولات پتروشیمی اروند

عبدالحسین بیات روز پنجشنبه (29 مهر) در جریان بازدید از آخرین مراحل راه اندازی پتروشیمی اروند، کسب موفقیت های اخیر در راه اندازی بخش های اساسی این مجتمع را مرهون تلاش های کارکنان آن خواند و تاکید کرد: همدلی، همت بلند و تلاش مضاعف مقدمه ساز دستیابی به موفقیت های بزرگ است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ورود محصولات پتروشیمی اروند به بازار موجب تنظیم قیمت‌ها می‌شود.

عبدالحسین بیات روز پنجشنبه (29 مهر) در جریان بازدید از آخرین مراحل راه اندازی پتروشیمی اروند، کسب موفقیت های اخیر در راه اندازی بخش های اساسی این مجتمع را مرهون تلاش های کارکنان آن خواند و تاکید کرد: همدلی، همت بلند و تلاش مضاعف مقدمه ساز دستیابی به موفقیت های بزرگ است.

وی با اشاره به تحریم های یک جانبه علیه کشور گفت: در این شرایط برخی از کشورهای غربی، فروشندگان و پیمانکاران خارجی طرف قرارداد به تعهدهای خود عمل نمی کنند.

بیات ناپایبندی کشورهای خارجی به قراردادها را نشان بی توجهی آنان به حقوق بشر خواند و افزود: راه اندازی واحدهای صنعتی همچون اروند به دست کارکنان آن چراغ های امید را در اقتصاد کشور روشن می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره با اجرای لایحه هدفمندکردن یارانه ها و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: این لایحه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، می تواند اقتصاد کشور را از وضعیت نامطلوب خارج و آن را در بستری پویا، رقابتی، توسعه ای و رو به رشد قرار دهد.

مجتمع پتروشیمی اروند، بزرگ‌ترین زنجیره تولیدکننده PVC در جهان شناخته می شود که در مجموع ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 834 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی را دارد و محصولات آن به عنوان خوراک دیگر صنایع پتروشیمی، صنایع تولیدی پایین‌دستی، صنایع شوینده، کاغذ، نساجی، بهداشتی، صنایع تولید حلال رزین و واکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مجتمع به منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد کلرآلکالی و زنجیره PVC، هشت پروژه جانبی شامل شست‌وشوی نمک، تغلیظ اسید سولفوریک، خطوط لوله انتقال آب نمک، برج‌های خنک کننده، پروژه OFF SIT، تاسیسات غیر صنعتی، واحد اکسیژن و خطوط لوله برای انتقال محصول از مجتمع تا اسکله شماره 2 بندر امام خمینی (ماهشهر) ساخته می‌شود.

۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۱۶
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۵۴