با هماهنگی معاونت امور بین الملل وزارت نفت

با هماهنگی معاونت امور بین الملل وزارت نفت
مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: احصاء و ادغام وظایف و اختیارات شرکت ملی صادرات گاز ایران در مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز با هماهنگی معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت انجام می شود.

عزیزالله رمضانی در گفت و گو با شانا اظهار داشت: با توجه به حضور فعال صنعت نفت و گاز ایران در صحنه های بین المللی و ضرورت انسجام در امور بین الملل این صنعت، همچنین با در نظر گرفتن الزامات قانونی و نیز در راستای سیاست های کلان وزارت نفت مبنی بر توسعه تجارت گاز طبیعی به خصوص صادرات، مدیریت امور بین الملل شرکت گاز ایران ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: بر حسب ضرورت به منظور استفاده حداکثر و همزمان از پتانسیل های مدیریت تازه تاسیس در قالب شرکت ملی گاز ایران و امکانات موجود در ساختار فعلی شرکت ملی صادرات گاز ایران، به مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران ماموریت داده شد با هماهنگی معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، نسبت به احصاء و ادغام وظایف و اختیارات شرکت ملی صادرات گاز ایران در مدیریت مذکور با رعایت سیاست های کلان وزارت نفت و در چارچوب ضوابط و مقررات موضوعه، اقدام کند.

 

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: بدیهی است مدیریت مذکور وظیفه دارد نسبت به توسعه تجارت گاز و تقویت مناسبات بین المللی صنعت گاز اقدام کرده و نظارت مستمر بر قراردادهای صادرات، واردات، سوآپ و ترانزیت گاز طبیعی را اعمال کند.

 

رمضانی افزود: همچنین پیگیری اجرای موافقت نامه ها و توافق نامه های بین المللی صنعت گاز بخش دیگری از مسئولیت های این مدیریت خواهد بود.

 

به گزارش شانا، معاون وزیر نفت در امور گاز نیز با بیان این که ادغام شرکت ملی صادرات گاز در مدیریت بین الملل گاز بر اساس مصوبات قانونی انجام شده است، گفت: با این ادغام در هیچ یک از قراردادهای قبلی و مذاکرات فعلی صادرات گاز تغییری به وجود نخواهد آمد.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار شانا گفته بود: براساس دستور هیئت واگذاری اصل ٤٤ قانون اساسی، در تاریخ های پنجم و دوازدهم شهریور ماه سال ١٣٩٠، مصوب شد که شرکت ملی صادرات گاز منحل شود.

 

حمیدرضا عراقی افزوده بود: براین اساس با توافقی که پیشتر از نظر ساختار سازمانی انجام شد بود، بر اساس مصوبه مجمع نمایندگان صاحب سهام شرکت ملی صادرات گاز در تاریخ بیست و چهارم دی ماه سال ١٣٩١، با امضای وزیر نفت وقت (رستم قاسمی) و اعضای مجمع، شرکت ملی صادرات گاز به شرکت ملی گاز واگذار شد.

 

وی در همین حال گفت: در این مصوبه تاکید شده است که ماموریت های شرکت صادرات گاز اعم از قراردادهای صادراتی، بازاریابی و دیگر وظایف این شرکت از بین نخواهد رفت و تمام وظایف این شرکت با ایجاد مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز، به این مدیریت محول خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بر اساس این مصوبه، ماموریت های شرکت صادرات گاز تغییری نخواهد یافت و از این پس این ماموریت ها از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران، پیگیری می شود.

۲۳ مهر ۱۳۹۲ ۱۵:۵۶
فارس |
تعداد بازدید : ۸۷۱