رشد روزانه بیش از ١٤٥ هزار بشکه ای خرید نفت هند از ایران

آمارهای تجاری نشان می دهد واردات نفت خام هند از ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت روزانه با ١٤٥ هزار و ١٠٠ بشکه رشد رو به رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر آمارهای تجاری، دهلی نو در سپتامبر گذشته روزانه ٢٩٦ هزار و ١٠٠ بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است، در حالی که این مقدار در ماه اوت روزانه ١٥١ هزار بشکه بود.

واردات یک محموله دو میلیون بشکه ای از سوی شرکت ایندین اویل کورپریشن نیز از دلایل افزایش واردات نفت خام هند از ایران در ماه سپتامبر به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام هند از ایران در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٨,١ درصد افت نشان می دهد.

آمارهای تجاری نشان می دهد هند در بازه زمان ژانویه-سپتامبر به طور میانگین روزانه ١٩٤ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته روزانه ٣٢٤ هزار بشکه بوده است.

مشکل تامین اعتبار بیمه اتکایی پالایشگاه های هندی خریدار نفت ایران از دلایل عمده افت خرید نفت خام پالایشگران هند از تهران بوده است به طوری که در پی ادامه مشکل بیمه های اتکایی و به دنبال آن توقف خرید نفت ایران به وسیله پالایشگران هندی، خرید نفت دهلی نو از تهران در ٩ ماه نخست امسال با ٤٠ درصد کاهش همراه بوده است.

بیمه گران اروپایی، به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا از تامین اعتبار بیمه های اتکایی پالایشگران هندی سر باز می زنند.

از این رو دولت هند برای حل این مشکل به تازگی با تشکیل صندوقی ویژه برای تامین اعتبار بیمه اتکایی این پالایشگاه ها موافقت کرد و به دنبال حل این مشکل در ماه های گذشته شاهد از سرگیری واردات نفت پالایشگران هندی از ایران مانند شرکت هندوستان پترولیوم و در مجموع رشد خرید نفت هند از تهران بوده ایم.

مجتمع پالایش و پتروشیمی مانگلور در ماه سپتامبر با خرید روزانه ١٣٣ هزار بشکه نفت خام به بزرگ ترین خریدار هندی نفت خام ایران تبدیل شد و جای شرکت هندی عصار را گرفت.

 ایران در ماه سپتامبر چهارمین تامین کننده بزرگ نفت خام هند بوده است.
۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۸۶۳