روند کاهشی بهای نفت ادامه دارد

روند کاهشی بهای نفت ادامه دارد
بهای نفت در معاملات روز گذشته (سه شنبه پنجم آذر) به روند کاهشی خود ادامه داد و فعالان بازار در انتظار پیامدهای آینده توافق ژنو برای بازار نفت باقی مانده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پس از نوسان های بسیار در معاملات دیروز بازارهای جهانی، بهای شاخص برنت اندکی کاهش یافت زیرا هنوز خیال معامله گران از بازگشت سریع نفت ایران به بازارهای جهانی راحت نشده است.

فیل فلین، کارشناس مؤسسه آمریکایی پرایس فیوچرز گفت: بازار چشم به راه تحولات آینده معامله غرب با ایران است و این مسئله، بازارهای نفت را در برزخ نگه می دارد.

فلین گفت: نشانه های روشنی وجود ندارند که بتوانند موضع گیری ما در برابر داده های تازه را جهت دهی کنند.

در معاملات دیروز، شاخص نفت خام برنت برتری قیمتی خود را نسبت به شاخص دبلیو تی آی آمریکا حفظ کرد به گونه ای که تفاوت قیمت این دو شاخص، به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.

فلین گفت: ذخیره سازی شاخص دبلیو تی آی همچنان بالاست و این شاخص همچنان نسبت به شاخص برنت ارزان تر معامله می شود.

بهای هر بشکه نفت خام برنت در بازار لندن با ١٢ سنت کاهش به ١١٠ دلار و ٨٨ سنت رسید. بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با ٤١ سنت کاهش، در سطح ٩٣ دلار و ٦٨ سنت تثبیت شد.

از دیروز، کارگران، کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی در شهر بنغازی در لیبی، در اعتراض به گسترش ناامنی در این منطقه، دست به اعتصاب زدند.
۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۸۵۲