راه اندازی بزرگترین مرکز آموزش اچ.اس.یی صنعت نفت در منطقه ویژه پارس

حسن آخوندی از ساخت و راه اندازی بزرگ ترین مرکز آموزش متمرکز اچ.اس.یی و پدافند غیرعامل صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.
 

مدیر ارشد اچ.اس.یی منطقه ویژه پارس در گفت وگو با خبرنگار شانا در عسلویه افزود: این مرکز، بزرگ ترین مرکز آموزش اچ.اس.یی و پدافند غیرعامل کشور است که با توجه ویژه وزیر نفت و تاکید وی بر افزایش سطح دانش نیروهای عملیاتی در مقوله اچ.اس.یی در عسلویه احداث می شود؛ پیش از این نخستین مرکز آموزش اچ.اس.یی در اهواز راه اندازی شده بود.

آخوندی،حفظ منابع انسانی به عنوان بالاترین و با ارزش ترین ثروت سازمانی، حفظ روند تولید، حفظ تاسیسات و تجهیزات منطقه و توجه به محیط زیست را از جمله وظایف آتش نشانان در پارس جنوبی برشمرد و در باره اهمیت راه اندازی این مرکز در عسلویه تصریح کرد: این مرکز با هدف بهبود و ارتقای سطح دانش عملیاتی نیروهای اچ.اس.یی و آشنایی تمام کارکنان این حوزه حساس با مباحث راهبردی مانند پدافند غیرعامل، راه اندازی می شود.

مدیر ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: وزیر نفت توجه ویژه ای به اچ.اس.یی پارس جنوبی دارد؛ پیش تر نیز مسئولیت فرماندهی عملیات اچ.اس.یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس با به مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذار کرده است.

آخوندی گفت: این دستور وزیر نفت به منظور اعمال رویه ای یکسان در زمینه ایجاد، استقرار و توسعه نظام مدیریت اچ.اس.یی به ویژه انجام برنامه های مدیریتی شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک های اچ.اس.یی و ساماندهی فعالیت ها در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع اچ.اس.یی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف ایجاد هماهنگی های لازم برای انجام بهینه فعالیت ها و عملیات همچنین توسعه همکاری های متقابل و مستمر در زمینه اچ.اس.یی در بخش های مختلف صنعتی و غیرصنعتی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تدوین و تهیه شده است.

آخوندی تصریح کرد: طبق طرح یاد شده که تمام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی) را شامل می شود، مسئولیت ها و اختیارهای هر یک از واحدهای اچ.اس.یی شرکت های مستقر در منطقه، منحصر به حوزه فعالیت شرکت ذیربط بوده و با هماهنگی اچ.اس.یی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اعمال استانداردها و دستورعمل های اچ.اس.یی در کل منطقه همکاری پایدار خواهد شد.

وی افزود: همچنین رئیس اچ.اس.یی هر یک از شرکت های مستقر در منطقه از نظر سرپرستی و گزارش دهی روزانه زیر نظر مدیرعامل شرکت ذیربط بوده، اما موظف به ارائه گزارش مستمر از فعالیت ها و مسائل اچ.اس.یی به رئیس اچ.اس.یی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

مدیر ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در باره برگزاری نخستین المپیاد ورزشی_ عملیاتی آتش نشانان منطقه ویژه گفت: این المپیاد با هدف حفظ آمادگی جسمانی و آمادگی فکری، ایجاد انگیزه و نشاط بین آتش نشانان، افزایش توانایی مقابله با خطر و حادثه و ارتقای قابلیت های ذهنی و جسمی آنان، از 26 تا 28 مهر در مجموعه ورزشی خلیج نایبند برگزار شد.

آخوندی ادامه داد: شرکت کنندگان در این المپیاد، در رشته های ورزشی دو 100 متر، اجرای ماده  4 در 50 متر امدادی و اجرای ماده آبرسانی با هم رقابت کردند که آتش نشانان سازمان منطقه ویژه پارس به مقام نخست این المپیاد دست یافت.

۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۱:۲۱
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۲