صادرات روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز از ایران به عراق

صادرات روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز از ایران به عراق
سخنگوی وزارت نیروی عراق از امضای قرارداد اولیه واردات روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ایران خبر داد.
به گزارش خبرنگار بین الملل موج به نقل از بلومبرگ، مصعب سری، سخنگوی وزارت نیروی عراق اعلام کرد که این کشور قراردادهای اولیه واردات روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ایران برای نیروگاه های خود را به امضا رسانده است.
به گفته سخنگوی وزارت نیروی عراق، این قرارداد نصب لوله های انتقال گاز در طول 18 ماه جهت انتقال گاز طبیعی ایران به نیروگاه های الصدر و القدس عراق که در شهر بغداد تاسیس شده را شامل می شود.
البته سخنگوی وزارت نیروی عراق همچنین از نیاز به تایید این قرارداد توسط شورای وزیران عراق خبر داد تا این کشور قادر به واردات گاز طبیعی از ایران شود که دومین ذخایر عظیم گاز جهان را در اختیار دارد.
بنا به اظهارات مصعب سری، خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به عراق از میادین گازی منصوریه این کشور که قرار بود سوخت مورد نیاز این نیروگاه ها را از سال 2016 تامین کند، پیش خواهد افتاد. شرکت های ترکیه ای، کویتی و کره ای پیش از این حق بهره برداری از این میادین گازی عراق را دریافت کرده اند.
البته به گفته سخنگوی وزارت نیروی عراق، مجوز بهره برداری از میادین گازی منصوریه عراق که همراه با دو قرارداد دیگر بهره برداری از میادین گاز طبیعی عراق سال گذشته به شرکت های خارجی واگذار شده بود، هنوز در انتظار تاییدیه شورای وزیران عراق می باشد.
۲ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۳۶
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۴