واریز ۳۱% درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی

واریز ۳۱% درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی
سخنگوی کمیسیون تلفیق: براساس مصوبه امروز این کمیسیون ، وزارت نفت مکلف به واریز ۳۱ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاریهای زیر بنایی شد.
غلامرضا کاتب گفت: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد تا چهارده و نیم درصد از درآمدهای نفتی به توسعه پالایشگاهها و ذخایر نفتی اختصاص یابد.

وی افزود : براساس پیشنهاد کمیسیون ،‌ قیمت پیشنهادی دولت برای فروش نفت به پالایشگاهها حذف و مبنای محاسبه، قیمت 95 درصد فوب خلیج فارس تعیین شد .

پیش از این، دولت  قیمت تحویل نفت به پالایشگاهها را هجده و نیم دلار تعیین کرده بود که کمیسیون تلفیق با توجه به احتمال تغییر قیمتها در سال آینده این پیشنهاد را حذف کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت : تعیین مبنای اخذ یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده آلاینده های نفتی از پالایشگاهها از دیگر مصوبات امروز این کمیسیون بود که براساس مصوبه امروز قیمت فروش نفت تعیین شد .

وی افزود : پیشنهاد دولت براین اساس بود که یک درصد مالیات بر ارزش افزوده الاینده ها از بخش تولید اخذ شود که با اصلاحیه صورت گرفته مقرر شد این میزان اگر از بخش تولید دریافت شد بخش پخش از پرداخت آن معاف شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : میزان وابستگی بودجه به درامدهای نفتی در بودجه سال اینده سه درصد کاهش می یابد.

حمیدرضا فولاد گر افزود : با وجود تکلیف برنامه پنج ساله مبنی بر کاهش سالانه سه درصد از اتکای بودجه به درآمدهای نفتی، این میزان به هیچ وجه کافی نیست و باید تلاش مضاعفی به منظور افزایش دیگر درآمدها به کار گرفته شود .

وی افزود : افزایش درآمدهای مالیاتی، توجه به صادرات غیر نفتی و رفع موانع آن از جمله راهکارهایی است که بودجه را از اتکای به نفت بی نیاز می کند.

فولادگر گفت : امسال 29 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت ،‌گاز ، ‌میعانات گازی و فراورده های نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می شود .
۲۳ دی ۱۳۹۲ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۷۹۳