مدیرعامل بورس انرژی:

مدیرعامل بورس انرژی:
عرضه روزانه ۵۰۰۰ بشکه نفت خام در بورس انرژی به زودی آغاز می‌شود مدیرعامل بورس انرژی گفت: به زودی، روزانه 5 هزار بشکه نفت خام به منظور استفاده در پالایشگاه‌های کوچک داخلی در بورس انرژی عرضه می‌شود.

سید علی حسینی در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت عرضه نفت خام در بورس انرژی، گفت: مجوز عرضه نفت خام در بورس انرژی توسط وزیر نفت صادر شده است.

مدیرعامل بورس انرژی با تاکید بر اینکه هم اکنون عرضه نفت خام در بورس در سطح هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم به تصویب رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون زیرساخت های فنی و عملیاتی لازم توسط شرکت ملی نفت برای بارگیری و حمل نفت خام در سطح کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود به زودی عرضه روزانه حدود 5 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی آغاز شود، اظهار داشت: نفت خام عرضه شده در بورس انرژی صرفا برای تامین خوراک پالایشگاه های کوچک داخلی بوده و فعلا شرایط صادرات نفت به بازارهای بین المللی از طریق بورس انرژی فراهم نشده است.

حسینی خاطرنشان کرد: از آذر ماه سال جاری عرضه میعانات گازی در بورس انرژی آغاز شده است و همچنین بر اساس توافق انجام گرفته پیش بینی می شود از بهمن ماه سال جاری شرکت ملی نفت ایران عرضه میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی را در بورس انرژی آغاز کند.

مدیرعامل بورس انرژی با تاکید بر اینکه از شهریور ماه سال جاری تاکنون بیش از 350 میلیارد دلار محصولات نفت و گازی در بورس انرژی عرضه شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود به زودی عرضه انواع حلال‌های شیمیایی و نفتی در بورس انرژی افزایش یابد.

۲۵ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۸۳۱