نامه سید حمید حسینی به دبیر ستاد توسعه روابط عراق: مساعدت فرمائید تا انتخابات اتاق ایران به تعویق افتد

نامه سید حمید حسینی به دبیر ستاد توسعه روابط عراق: مساعدت فرمائید تا انتخابات اتاق ایران به تعویق افتد
مسافرت های برنامه ریزی شده برخی اعضای هیأت نمایندگان و تشکل های عضو اتاق و همزمانی چند برنامه مهم، شرایط پیچیده ای برای حضور آنها در انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران ایجاد کرده است.

درحالی که محمدنهاوندیان از تاریخ 19 تا 24خردادماه،همراه با هیأتی بلندپایه به مکزیک سفرمی کند،رئیس واعضای هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران وعراق وتعداد زیادی ازاعضای هیأت نمایندگان نیز روز 25 خرداد ماه،همراه با هیأتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور،به بغداد سفرمی کنند.


نام یحیی آل اسحاق وسید حمید حسینی که اولی رئیس اتاق مشترک ایران وعراق است ودومی در هیأت رئیسه آن عضویت دارد ونیز تعداد زیادی از اعضای هیأت نمایندگان ورؤسای تشکل ها در فهرست مدعوین سفر به عراق دیده می شود .

به نظر می رسد با توجه به این که معاون اول رئیس جمهور،رئیس این هیأت 200نفره است،امکان تعویق سفر مهم هیأت تجاری ایران به عراق وجود ندارد بنابراین برخی اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران،دست به دامان دولت شده اند تا این سفر را به تعویق اندازند.


با این حال اتاق ایران ترجیح داده است تاریخ انتخابات را تغییر ندهد. مدیر روابط عمومی اتاق ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا،امکان تعویق انتخابات را رد کرد وگفت: هیچ‌گاه در هیچ مقطعی صحبتی از تغییر زمان این جلسه نبوده است.


پس ازاین موضع گیری، رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز وپتروشیمی درنامه ای به دبیرستاد توسعه روابط با عراق،خواستارمساعدت او برای تعویق انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران شد.

به گزارش تجارت نیوز،سید حمید حسینی دراین نامه نوشته است: برنامه ریزی سفر هیأت عالی رتبه ایران به عراق درتاریخ 25خرداد مقارن است با روز انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران که بسیاری از اعضا،مقید به مشارکت درانتخابات هستند وامکان سفر برای آنها میسر نیست.سید حمید حسینی با توجه به همزمانی دو برنامه که هردو از اهمیت زیادی برخوردارند،خواستار مساعدت دبیر ستاد توسعه روابط با عراق شده ونوشته است:با توجه به لزوم همراهی رؤسای اتاق ها وتشکل ها،پی گیری فرمایید تا انتخابات اتاق ایران به تعویق افتد.

درحال حاضر دبیر ستاد توسعه روابط باعراق وسفیر تهران در بغداد، حسن کاظمی است که نفوذ بالایی در دولت دارد با این حال مشخص نیست،موضع او در مورد نامه رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفت چه خواهد بود.

۸ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۴۶
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۴۳۵