هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت آغاز به کار کرد

هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت آغاز به کار کرد
هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت با هدف نمایش جدید ترین دستاوردها و توانمندی های کشور در زمینه توسعه قوای محرکه و بهینه سازی مصرف انرژی صبح امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار شانا مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس همایش ظهر امروز (دوشنبه ٢٨ بهمن) در هشتمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت با بیان این که موتورهای درون سوز طی ١,٥ قرن گذشته همواره سر منشا خدمات بی بدیلی به بشر بوده است، گفت: هم اکنون این نوع موتورها به دلیل وابستگی زیاد به سوخت های فسیلی بار عظیمی از آلودگی هوا را به دوش می کشند.

وی با بیان این که همزمان با آثار نگران کننده آلودگی هوا توسط موتورهای درون سوز نباید از مزایای آنها چشم پوشید، اظهار داشت: در حال حاضر تحقیق در باره احتراق و بهبود بازده این موتورها و اصلاح فرآیندهای آن سرلوحه اقدامات اساسی متخصصان موتور در کشور است.

میرسلیم بر لزوم بهبود کیفیت سوخت های نفتی و روغن های معدنی به موازات استفاده از سوخت‌های زیستی، ترکیبی و سبز تاکید کرد.

رئیس هشتمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت بر همکاری با پالایشگران برای بهبود کیفیت سوختهای نفتی و روغن های معدنی به موازات توسعه به کارگیری سوخت سبز و همچنین رواج دادن استفاده از سوخت‌های زیستی و ترکیبی تاکید کرد.

ارائه ١٨٧ مقاله به هشتمین کنفرانس موتورهای درون سوز و نفت

بر پایه این گزارش، وحید حسینی، دبیر علمی همایش هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت نیز گفت: در این همایش بیش از ١٨٧ مقاله ارائه شده که  از بین آنها ١٠٧ مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: در هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت ٦٣ مقاله به صورت شفاهی و ٤٤ مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

به گزارش شانا، هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت که در محل پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است، جمعی از مدیران صنعت خودرو و صنایع وابسته، مدیران دانشگاهی، شرکت های فعال خارجی  در صنعت موتورسازی حضور دارند.

در حاشیه برگزاری کنفرانس هشتم موتورهای درونسوز، نمایشگاهی از دستاوردهای فعالان صنعت خودرو، موتور و پژوهشهای مربوط به این صنعت برای بازدید کارشناسان دایر است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۸۸۶