مدیرعامل بورس انرژی:

مدیرعامل بورس انرژی:
قیمت فروش هر بشکه نفت خام در بورس انرژی ٣٠٦ هزار تومان تعیین شد

مدیرعامل بورس انرژی گفت: نفت خام فردا با برای اولین بار با قیمت هر بشکه ٣٠٦ هزار تومان در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

 مدیرعامل بورس انرژی امروز شنبه(١٦ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: طبق هماهنگی های انجام شده، قرار است از فردا یکشنبه، روزانه ٣ هزار بشکه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه شود تا خریداران و استفاده کنندگان واقعی آن را خریداری کنند.

سید علی حسینی افزود: خریداران از سوی شرکت ملی نفت ایران تائید صلاحیت شده اند و قرار است هر بشکه نفت خام با قیمت حدود ٣٠٦ هزار تومان فروخته شده و معامله قیمت پایه به صورت ریالی خواهد بود.

وی ادامه داد: قیمت گذاری بر مبنای  میانگین قیمت ١ ماه گذشته نفت صادراتی انجام شده است.

به گزارش شانا مدیرعامل بورس انرژی چندی پیش گفته بود: بازاریابی لازم برای فروش نفت خام انجام شده است، به طوری که چند پالایشگاه خصوصی برای خرید نفت خام اعلام آمادگی کرده اند.

حسینی به تلاشهای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفته بود: توسعه بازار داخلی فروش نفت خام در دستور کار شرکت ملی نفت و بورس انرژی قرار گرفته و با حمایت جدی وزیر نفت، آینده این بازار روشن است.

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به عرضه سه هزار بشکه ای نفت خام در روزهای آغازین این عرضه گفته بود: برای توسعه بازار عرضه نفت خام در بورس انرژی ایجاد تاسیسات بارگیری نفت خام در پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه بندرعباس به طور جدی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزوده بود : پس از پایان تعطیلات نوروز، قیمت پایه هر بشکه نفت خام در اطلاعیه عرضه این محصول در سایت بورس انرژی اعلام خواهد شد.

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۸۵۲