با بهسازی سیستم دریافت و صدور نفت کوره محقق می شود

با بهسازی سیستم دریافت و صدور نفت کوره محقق می شود
افزایش ظرفیت صادرات نفت کوره ایران به ٢٥ هزار بشکه در ساعت
  • ظرفیت صادرات نفت کوره در پایانه خارک با اجرای پروژه بهسازی سیستم دریافت و صدور این فرآورده در جزیره خارک تا تابستان سال آینده از ٨ هزار بشکه به ٢٥ هزار بشکه در ساعت افزایش می یابد.
  • مدیر مهندسی ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، در تشریح یکی از پروژه های مهم این مجموعه گفت: پروژه "بهسازی سیستم دریافت و صدور نفت کوره (سوخت)" یکی از پروژه های مهم شرکت است و با توجه تغییر ویسکوزیته نفت کوره از پالایشگاه نسبت به گذشته، فرسودگی سیستم پمپاژ و قدیمی بودن هیتر، باید برای نگهداشتن توان رقابتی خود و استاندارد ترمینال این پروژه اجرایی شود.

    عبدالله احمدی گفت: با اجرای این پروژه که از سال ٩١ آغاز شده است، ظرفیت تحویل نفت کوره از اسکله شرقی از پنج هزار بشکه نفت کوره در هر ساعت به ١٦ هزار بشکه در ساعت و ظرفیت تحویل نفت کوره از اسکله غربی از سه هزار بشکه در روز به بیش از ٩ هزار بشکه در ساعت افزایش می یابد.

    مدیر مهندسی ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار امیدواری کرد که این پروژه در تابستان سال آینده آماده بهره برداری شود.

    وی با بیان این که هم اکنون ١٤ پروژه در مرحله اجرا، ٩ پروژه در مرحله طراحی و ٩ پروژه در مجموعه پایانه ها در مرحله برگزاری مناقصه است، گفت: مجموع ارزش پروژه های در حال اجرای شرکت پایانه ها به صورت تلفیقی ١٥٠ میلیارد تومان، ٤,٥ میلیون دلار و ٦.٣ میلیون یورو است.

    احمدی با اشاره به این که هم اکنون ٩ پروژه در این شرکت تعریف شده است، افزود: این پروژه ها در مرحله مناقصه بوده و پیمانکاران آنها امسال مشخص می شود. ارزش آنها نیز به صورت تلفیقی ١٣ میلیارد تومان و چهار میلیون دلار و عمدتا شامل، پروژه های صنعتی و تعمیرات مخازن و اسکله هاست، ضمن این که با توجه به کمبود منابع، اعتباری برای پروژه های خدماتی به ما داده نمی شود.

    مدیر مهندسی ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که این مجموعه از سال ٩١ موفق به دریافت استاندارد ایزو ١٠٠٠٦ برای مدیریت پروژه شده است، گفت: نخستین شرکتی هستیم که موفق به دریافت این استاندارد برای پروژه ها شده ایم و تمام پروژه ها با رعایت این استاندارد اجرا می شود.


۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸
شانا |
تعداد بازدید : ۸۰۱