روسیه بر جایگزینی شرکت‌های غربی در بخش نفت و گاز خود تاکید کرد

روسیه بر جایگزینی شرکت‌های غربی در بخش نفت و گاز خود تاکید کرد
وزیر انرژی روسیه گفت: اگر شرکت های نفت و گاز غربی از پروژه های انرژی روسیه کنار بکشند، مسکو در کشورهایی که روسیه را تحریم نکرده اند به دنبال شرکای جدید خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رسانه های روسی روز شنبه به نقل از الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه نوشتند، اگر شرکت های نفت و گاز غربی از پروژه های انرژی روسیه کنار بکشند، مسکو در کشورهایی که روسیه را تحریم نکرده اند به دنبال شرکای  جدید خواهد بود.
تحریم ها علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در تحولات اوکراین، حوزه هایی همچون تحویل تکنولوژی، کالاها و خدمات مرتبط با صنعت نفت را شامل می شود و هدف از آن محدود کردن دسترسی روسیه به منابع نفتی جدید است.
نوواک در پاسخ به یک سوال در جلسه ای با دانشجویان گفت: «اگر شرکت های (غربی) خودشان تصمیم بگیرند که در سازماندهی پروژه های سرمایه گذاری در دراز مدت مشارکت نکنند، ما از سرمایه گذاران کشورهایی که تحریم هایی علیه ما وضع نکرده اند و همچنین از شرکت های نفت و گاز خودمان دعوت خواهیم کرد.»
روسیه، بزرگترین صادر کننده انرژی جهان حدودا نیمی از بودجه فدرال خود را از محل صادرات نفت و گاز تامین می کند.
به دنبال وضع تحریم های ضد روسی، شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا همکاری با شرکت رزنفت روسیه در زمینه اکتشاف نفت در قطب شمال را متوقف کرده است. شرکت رویال داچ شل نیز، توسعه تاسیسات بزهنوف با همکاری شرکت گازپرم نفت را به حالت تعلیق در آورده است.
رزنفت توافق کرده که همکاری های خود با شرکت ملی نفت چین را در زمینه پروژه های ال ان جی و پروژه های احتمالی صدور ال ان جی به چین، تقویت نماید.
۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۶:۰۵
تعداد بازدید : ۷۶۲