رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:
نفت باید در مسیر رشد اقتصادی به کار گرفته شود
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: چنانچه اقتصاد کشوری مقاوم باشد با کاهش قیمت نفت خللی در اداره کشور به وجود نمی آید.
  • به گزارش خبرنگار شانا محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صبح امروز (شنبه چهارم بهمن ماه) در همایش ملی بهره وری ایران گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که کشور با متغییرهای برون زا ثابت باشد و از تکانهای شدید اقتصادی مصون بماند.

    اداره کشور با ٤٠ میلیارد دلار

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کاهش قیمت نفت را نوعی شوک نفتی نام برد و افزود: این شوک نفتی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین اقتصادی که در گذشته با حدود ٥٦ میلیارد دلاره اداره می شد، در شرایط کنونی باید با ٤٠ میلیارد دلار اداره شود.

    نوبخت تصریح کرد: ورود منابع مالی حاصل از فروش نفت نقش تعیین کننده ای در اقتصاد داشت، اما در مقطعی از زمان افرادی معتقد بودند که نفت سبب عقب ماندگی کشور شده است، درحالی که در پاسخ به این افراد باید گفت اگر نفت در اقتصاد ایران نبود ما در شرایط کنونی در کجا قرار داشتیم.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هم اکنون بحث این نیست که نفت از اقتصاد ایران جدا شود، بلکه باید از این کالا به گونه ای استفاده کنیم که سبب رشد اقتصادی کشور شود.

    وی افزود: کاهش قیمت جهانی نفت نشان داد که سرمایه گذاریهای ما بسیار محدود بوده است، بنابراین باید سبد سرمایه گذاری خود را تنوع بخشیم.

۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۲
تعداد بازدید : ۷۰۷