ساخت یک طرح بزرگ پتروشیمی رسما متوقف شد

ساخت یک طرح بزرگ پتروشیمی رسما متوقف شد
یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توقف عملیات اجرایی یکی از بزرگترین طرح های پتروشیمی در غرب کشور خبر داد و گفت: احداث پتروشیمی بروجن به دلیل نبود امکان خوراک رسانی متوقف شده است.
مرضیه شاهدایی در باره آغاز طرحهای تازه تاکید کرد: برخی پروژه ها به دلیل بروز مشکلاتی در زمینه آمایش سرزمین، کمبود آب، نبود خوراک و نیز نبود توان اخذ فاینانس نتوانستند فعال شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم سنجش منطقه مورد نظر برای اجرای طرح از نظر تامین خوراک گفت: اکنون برخی از پروژه درحال متوقف شدن هستند، زیرا با وجود مصوب شدن طرح، امکان رساندن خوراک وجود ندارد؛ به عنوان مثال می توان به طرح بروجن اشاره کرد، با توجه به این که منطقه برای اجرای خط اتیلن غرب بسیار صعب العبور است، نمی توانیم خوراک برای پلی اتیلن به بروجن برسانیم.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به کمبود آب به عنوان یکی از چالش های اصلی توسعه صنعت پتروشیمی در سطح کشور، گفت: در برخی مناطق که طرح پتروشیمی آماده اجراست، آب برای صنعت به میزان کافی وجود ندارد.

شاهدایی با تاکید بر این که از این پس زمانی کلنگ طرحی زده می شود که مسجل شده باشد خوراک، یوتیلیتی و آب برای پروژه را می توان تامین کرد، گفت: یک مشکل دیگر مربوط به اخذ فاینانس است، زمانی که طرحی نمی تواند فاینانس دریافت کند، زمان اجرای پروژه به درازا کشیده می شود.

وی با بیان این که کلنگ زنی طرحهای پتروشیمی سبب ایجاد توقع برای مردم می شود، گفت: ترجیح می دهیم کلنگ زنی وقتی صورت گیرد که پروژه فعال فایننس آن اخذ شده باشد.

۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۹:۵۳
تعداد بازدید : ۵۹۶