پائین بودن کیفیت محصولات پتروشیمی صحت ندارد

پائین بودن کیفیت محصولات پتروشیمی صحت ندارد
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادعای صنایع پائین دستی مبنی بر مناسب نبودن کیفیت محصولات پتروشیمی مورد استفاده را رد کرد.
علی‌محمد بساق‌زاده با بیان این که صنعت پتروشیمی در مورد سیستم کنترلینگ جزء صنایع پیشرو محسوب می‌شود گفت: اگر چه تحریم، این موضوع را تحت شعاع قرار می‌دهد اما سعی شده است با روش‌هایی مشکلات مربوطه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چندین طرح پتروشیمی به بهر‌ه‌برداری رسید گفت: فناوری‌های استفاده شده در این طرح‌ها نسبتاً به روز بوده است؛ شاید برای رسیدن به فناوری‌های جدید و به روز دنیا زمان زیادی صرف شده است اما مانع اجرای طرح‌های این صنعت نشده است؛ در صورتی که تحریم‌ها هم برداشته این سرعت افزایش خواهد یافت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از صنایع پتروشیمی کشور نیاز به تجدید فناوری دارد گفت: این موضوع بستگی به نوع واحد پتروشیمی دارد. در صورتی که واحد خورندگی بالا داشته باشد نیاز است که هر 10 تا 15 سال یک بار تجدید ساختار کند در غیر این صورت هر واحد باید 20 تا 25 سال تجدید داشته باشد.

بساق‌زاده درباره علت نارضایتی واحدهای پائین‌دستی از کیفیت محصولات پتروشیمی توضیح داد: صادرات بیش از 80 درصد از محصولات پتروشیمی تولید کشور نشان می‌دهد که این محصولات مطابق با استانداردهای جهان است. محصولات پتروشیمی که در داخل استفاده می‌شود نیز شامل خدمات فنی و بازرگانی می‌شود؛ بدین معنی که اگر مصرف‌کننده اعلام کند کیفیت محصولات پتروشیمی مطابق با استانداردهای اسپک نیست این موضوع قابلیت پیگیری دارد.

وی با تأکید بر اینکه اعتراض به کمیت و کیفیت محصولات از طریق نهادی نظارتی پیگیری می‌شود گفت: در این رابطه سعی شده است اگر تنظیمات صنایع پائین دستی ایرادی داشته باشد با استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی – که بیشتر از کشور هند هستند- این مشکل برطرف شود.

۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۳
تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۲۸