افزایش تولید نفت کلمبیا در ماه ژانویه

افزایش تولید نفت کلمبیا در ماه ژانویه
وزارت معادن و انرژی کلمبیا از افزايش تولید نفت این کشور در ماه ژانویه سال ٢٠١٥ میلادی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت معادن و انرژی کلمبیا اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه با ٢,٧ درصد افزایش نسبت به ماه دسامبر و ٢ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ١.٠٣٤ میلیون بشکه در روز رسید.

به گفته این وزارتخانه، رشد تولید نفت کلمبیا در ماه ژانویه برای چهارمین ماه پیاپی و به دلیل افزایش حجم میدانهای بزرگ بوده است. کنترل این میدانها بر عهده شرکت دولتی نفت اکوپترول است.

بر اساس این گزارش، شرکت اکوپترول و شریکان اجرایی آن تولید ٨٤١ هزار بشکه نفت از مجموع تولید روزانه کلمبیا را در این ماه به خود اختصاص دادند.

کلمبیا در سال ٢٠١٤ میلادی به طور میانگین ٩٨٨ هزار و ١٠٠ بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

وزارت معادن و انرژی کلمبیا همچنین افزود که تولید گاز طبیعی این کشور در ماه ژانویه با ١,٦ درصد افزایش نسبت به ماه دسامبر به ١.٠٥٩ میلیارد فوت مکعب در روز رسید که این رقم هشت درصد کمتر از تولید ١.١٥٢ میلیارد فوت مکعبی گاز این کشور در ماه ژانویه سال ٢٠١٤ است.

با افت بیش از ٥٠ درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن پارسال تاکنون، تولیدکنندگان اصلی فعال در صنعت نفت کلمبیا بودجه‌های سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده‌اند.

شرکت پاسیفیک روبیالز کانادا بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی در کلمبیا به شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، صنعت نفت کلمبیا که رشد قابل‌توجهی در سالهای اخیر داشته است، تحت تأثیر مسائل تنظیمی از جمله انتظارهای طولانی‌مدت برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی برای حفاری و تولید نفت، حملات شورشیان مارکسیست و افزایش مخالفت بومیان با صنایع استخراجی قرار دارد.

صنعت نفت کلمبیا به عنوان بزرگترین صادر کننده، پیشتاز و محرک اصلی رشد اقتصاد ٣٧٠ میلیارد دلاری این کشور به شمار می‌آید که پارسال به دلیل حملات شورشیان مارکسیست به زیرساخت‌ها و خطوط لوله نفتی با کاهش درآمد روبرو شد.

کلمبیا با تولید روزانه کمتر از یک میلیون بشکه نفت، چهارمین تولید کننده بزرگ نفت خام در آمریکای لاتین است و ذخایر نفتی آن به ٢,٤ میلیارد بشکه می‌رسد که معادل مصرف ٦ سال و ٦ ماه این کشور می‌شود.

دولت کلمبیا پارسال لایحه‌ای را به کنگره تقدیم کرد و خواستار افزایش ٢٦,٢ میلیارد دلاری درآمدهای مالیاتی ظرف چهار سال آینده شد. بر اساس این لایحه، مالیات درآمدهای بالای یک میلیارد پزو، از ٩ درصد کنونی به ١٢ درصد افزایش می‌یابد.

در پی این درخواست، انجمن نفت کلمبیا با انتشار بیانیه‌ای،‌ لایحه تقدیمی دولت این کشور را به کنگره برای اصلاح نظام مالیات نفتی رد و تاکید کرد که اعمال مالیات بیشتر بر درآمدهای صنعت نفت می‌تواند مشکلات کنونی این صنعت را تشدید کند.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۳۳
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۳