مخازن نفت و گاز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می شوند

مخازن نفت و گاز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می شوند
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با هشدار نسبت به وضعیت شدت انرژی در کشور، گفت: اگربرای روند مصرف انرژی در کشور فکری نکنیم در کمتر از ١٠ سال آینده اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاده است برای مخازن نفت و گاز می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نصرت الله سیفی در همایش مصرف بهینه، خرید صرفه جویی انرژی با اشاره به این که مصرف انرژی در ایران تناسبی با شاخصهای اقتصادی نداشته و ندارد، اظهار کرد: سال ١٣٨٨ از سوی مقام معظم رهبری سال اصلاح الگوی مصرف انرژی نامگذاری شد، اما برنامه‌های تدوین شده در این زمینه اجرا نشد و پس از سال ١٣٨٨ شدت انرژی نه تنها روند نزولی نداشته است بلکه روند صعودی پیدا کرده است.

سیفی با بیان این که باید با مدیریت جهادی و سرعت کار، شدت انرژی را در کشور مهار کرد تا جبران مافات گذشته شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بسته ای از برنامه‌های اجرایی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در وزارت نفت تدوین شد.

وی در ادا مه طرحهای ارتقای کارایی در موتورخانه‌های ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی، ، جایگزینی خودروهای فرسوده، توسعه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق دور افتاده شهری و روستایی، توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی و برقی کردن چاههای آب کشاورزی، را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

سیفی در پایان هدف این همایش را نمایش دادن اندازه و اهمیت بهینه سازی انرژی اعلام و اضافه کرد: تلاش می کنیم در این همایش همه اقدامها و راهکارهای مصرف بهینه انرژی و کاهش شدت انرژی در کشور بررسی شود.

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۹۹۷