برگزاری یازدهمین جلسه کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز

برگزاری یازدهمین جلسه کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز

یازدهمین جلسه کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز با حضور نمایندگان 23 شرکت، روز سه شنبه مورخ 28/11/93 در محل سالن کنفرانس اتحادیه برگزار شد.

کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز

در این جلسه که به ریاست آقای مهندس مهدی اسپندیاری، رئیس کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز برگزار شد در مورد مشکلات مربوط به صادرات کالا به ترکمنستان صحبت شد و رئیس کمیسیون با بیان سفر رئیس محترم جمهور و هیات همراه با آن کشور اظهار امیدواری کردند مشکلات موجود رفع شود. 


 

کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز 

 

موضوع مشکلات پرداختهای شرکت ملی گاز نیز مطرح گردید. از دیگر موارد موضوعات مورد بحث انتخابات اتاق بازرگانی بود که برخی از اعضاء موضوعاتی مثل پرداخت یک در هزار فروش به اتاق را نقد کرده و غیر منصفانه دانستند. رئیس کمیسیون ضمن اعلام حمایت از شرکتهای عضو اتحادیه که به عنوان نامزد هشتمین دوره انتخابات اتاق ثبت نام کرده اند عنوان داشتند که اتحادیه از هیچ لیست و یا طیف خاصی حمایت نخواهند کرد البته اعضاء حاضر بر این عقیده بودند که حمایت اتحادیه باعث تاثیر در روند برگزاری این انتخابات شده و می تواند به رونق آن کمک نماید. همچنین عنوان گردید که کاندیداها اطلاعات فعالیتهایشان را بروی سایت اتحادیه جهت آگاهی بیشتر قرار دهند.  

  

کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز

بحث قیمت نفت و تاثیر گذاری آن بروی خوراک پتروشیمی ها مطرح و دلیل این موضوع را به روز نبودن قیمت ها عنوان نمودند. رئیس کمیسیون با بیان اینکه با راه اندازی فازهای جدید در منطقه عسلویه مشکلات تأمین خوراک در سالهای آینده حل خواهد شد ابراز امیدواری کردند که ایران در سالهای آینده در این زمینه به خودکفایی خواهد رسید. مهندس اسپندیاری از اعضاء محترم اتحادیه خواستند که مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید و صادرات وجود دارد را کتباً به اتحادیه اعلام تا موارد را پیگیری و رفع نماید. در ادامه، موضوعات تعیین قیمت برای اعلام به گمرک مطرح که با انتخاب کمیته ای از شرکت های عضو قرار شد قیمت ها را تعیین و جهت اعلام به گمرک به اتحادیه ارسال نمایند. در پایان از حاضرین تقاضا شد که شرکتهایی که با موسسه Plats در ارتباط هستند قیمت نفت و فرآورده های نفتی را در اختیار اتحادیه قرار دهند تا در سایت استفاده شود.

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۱۳۹