افزایش 50 درصدی حاملهای انرژی غیر قانونی است

عضو کمیسیون با تکذیب خبر توافق مجلس و دولت برای تک نرخی شدن قیمت بنزین گفت: طبق اجازه مجلس به دولت حذف یارانه های انرژی باید در طول 5 سال صورت گیرد و افزایش 50 درصد قیمت حاملهای انرژی غیر قانونی است.
"عماد حسینی" در گفت و گوی اختصاصی با اکونیوز، افزود: اساسنامه شرکت نفت باعث شفاف شدن رابطه مالی دولت و شرکت نفت خواهد شد وتدوین این اساسنامه درمراحل مقدماتی است و پیش نویسی نهایی آن در هفته آتی جهت تصویب به  صحن مجلس خواهند رفت .
مخبر کمیسیون انرژی افزود:
 با توجه به اینکه برای تصویب اساسنامه جدید شرکت نفت ابتدا باید 2 قانون مرتبط با این اساسنامه را که شامل قانون  نفت و گاز و اصلاح تاسیس وزارت نفت وگاز به تصویب برسد که فوریت قانون نفت وگاز به تصویب رسیده و مورد دوم در کمیسیون انرژی در حال بررسی می باشد.
نماینده مردم قروه ودهگلان افزود: این 
کمیسیون درصدد است در هفته آتی پیش نویش اساسنامه شرکت ملی نفت که از سوی کمیسیون انرژی تدوین شده ، جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند .
دکتر عماد حسینی، 
 در  خصوص انتخاب وزیر نفت کشورمان به عنوان رئیس سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، اظهار داشت: کسب این موفقیت بزرگ را به تمامی مردم ایران و بخصوص به دکتر میرکاظمی و پرسنل زحمت کش وزارت نفت تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم برنقش ا
نکار ناپذیر ایران در معادلات انرژی جهان بیش از پیش تاکید و بر اقدامات سازنده در صنعت نفت و گاز کشور استمرار بخشیم.
و
ی ادامه داد: البته این کار احتیاج به یک برنامه ریزی مدون و اصولی دارد که امیدواریم با مسئولین این وزارت خانه با همفکری با نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون انرژی از این فرصت بدست آمده که پس از 36 سال نصیب ایران گشته به خوبی و شایستگی استفاده کنند و صنعت نفت وگاز کشور را بیش از پیش به سمت خودکفایی سوق دهند.
نماینده مردم قروه و دهگلان در خصوص آغاز هدفمند شدن یارانه گفت: 
طبق قانون قیمت حاملهای انرژی باید 20% افزایش پیدا کند و اساساً من توجیه نیستم که در اواخر سال 89 می خواهیم قانون هدفمند کردن یارانه ها رااجرا کنیم با چه هدفی 50% افزایش بدهیم .
عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد ؛ مسئولان وزارت نفت و نیرو باید توضیح دهند به چه علت در سال اول اجرای هدفمند کردن یارانه ها آن هم در ماههای پایان سال پیشنهاد افزایش 50% و یا تک شدن قیمت بنزین را ارائه می کنند مبنا  این حرف آقایان چه بوده است ؟ آیا مبنا حرف قانون هدفمند کرده یارانه ها و یا مبنا استدلال شخصی آنان بوده است
۴ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۰۷
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۱,۵۷۰