ظرفیت انتقال گاز کشورافزایش یافت

ظرفیت انتقال گاز کشورافزایش یافت
با بهره برداری از تاسیسات جدید تقویت فشار، ظرفیت انتقال ٧٠ میلیون مترمکعب گاز کشور افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، مجری تاسیسات تقویت فشار پتاوه ٤ گفت: این تاسیسات با ظرفیت انتقال روزانه ٧٠ میلیون مترمکعب گاز به بهره برداری رسید. 

حسن پایون اظهار داشت: تاسیسات تقویت فشار پتاوه ٤ با آرایش ١+٣ روی خط دهم سراسری تعریف شده و گاز فازهای ٤ و ٥ پارس جنوبی را به جنوب استان اصفهان منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بصورت EPC اجرا و کلیه عملیات راه اندازی آن بدون حضور کارشناسان خارجی انجام شده است، افزود: به منظور اجرای این پروژه بالغ بر ٤٠٠ میلیارد ریال و ٤٠ میلیون یورو اعتبار هزینه شده است.

وی تامین ٩٠ درصد از اقلام مورد نیاز این پروژه از طریق شرکتهای داخلی را از ویژگی های اجرای این پروژه برشمرد و تصریح کرد: در اجرای پروژه مذکور از سیستم های کنترل ترکیبی منحصر بفرد استفاده شده است.

مجری ایستگاه تقویت فشار پتاوه ٤، تصریح کرد: این پروژه همسو با احداث زیرساختهای توسعه و افزایش پایداری در سامانه انتقال گاز کشور روی خط دهم سراسری اجرا شده است.

پایون تاکید کرد: این تاسیسات علاوه بر ایجاد موازنه بین تولید، انتقال، توزیع و مصرف، همچنین رفع نیاز در بخش انتقال گاز در مناطق شمال و شمال غرب کشور، پایداری شبکه را در این مناطق نیز افزایش می دهد.

به گفته وی، ایستگاه تقویت فشار پتاوه ٤، با ظرفیت انتقال ٧٠ میلیون مترمکعب گاز در روز، فشار گاز ورودی ٧٥٠ PSI را به ١٠٥٠ PSI افزایش می دهد.

به گزارش شرکت ملی گاز، پایون اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ٤٦ هزار اینچ- قطر عملیات جوشکاری، ١٠٠ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ٧٥ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، شش هزار و ٥٠٠ مترمکعب حجم بتن مصرفی، ٣٢ هزار متر کابل برق و اتصال زمین و ٢٨ هزار متر کابل ابزار دقیق و مخابرات اجرا شده است.
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۷۶۱