وزیر نفت وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شد

وزیر نفت وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شد
وزیر نفت دقایقی پیش به منظور فراهم آوردن مقدمات افتتاح رسمی فاز ١٢ وارد پارس جنوبی شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، بیژن زنگنه بعداز ظهر امروز (دوشنبه ٢٥ اسفندماه ) به منظور فراهم آوردن مقدمات افتتاح رسمی فاز ١٢ به همراه رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سیدکاظم وزیری هامانه، قائم مقام وزیر نفت و غلامحسین نوذری، وزیر اسبق نفت وارد فرودگاه خلیج فارس عسلویه شد.


زنگنه، وزیر نفت، پیاده شدن از هواپیما 

زنگنه همچنین دقایقی پس از ورود به پارس جنوبی به اتفاق هئیت همراه از پارس جنوبی بازدید هوایی کرد.

به گزارش شانا، ارزش محصولات تولید شده فاز ١٢، ماهانه بیش از ٣٢٧ میلیون دلار است. همچنین تولید گاز شیرین این فاز حدود ٦ میلیون تن و میزان میعانات گازی تولیدی نیز بیش از هشت میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه است که تاکنون ١١,٣ میلیون بشکه از این میعانات گازی صادرشده است.

طراحی، مهندسی، تامین کالا، ساخت و راه اندازی فاز ١٢ به طور کامل از سوی متخصصان ایرانی انجام شده است و بیش از ١٤٥ میلیون نفر- ساعت کار مستقیم در بخشهای مختلف این پروژه صورت گرفته است.


زنگنه در فرودگاه عسلویه 

همچنین فاز ١٢ بزرگترین پالایشگاه گازی را در کشور و منطقه خاورمیانه دارد و با اجرای این پروژه، هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه کشور اضافه می‌شود که این میزان برابر با افزایش چهار درصدی سود ناخالص ملی است.


زنگنه، وزیر نفت، زنگنه در عسلویه 

فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی واقع در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی و حاشیه خط مرزی با امیرنشین قطر با مساحتی حدود ٢٠٦ کیلومترمربع قرار گرفته است. تاسیسات فراساحل این پروژه در حدود ١٥٠ کیلومتری نوار ساحلی قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (٦٥ کیلومتری غرب پارس جنوبی و ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢٢٠ هکتار قرار دارد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۰۴۷