گام اول برای بهره‌برداری از فاز 19 برداشته شد

گام اول برای بهره‌برداری از فاز 19 برداشته شد
با قرار گرفتن فاز 19 در اولویت شرکت ملی نفت در سال 94، نخستین گام عملیاتی برای به تولید رسیدن فاز 19 تا زمستان سال جاری برداشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درپی افزایش بیش از 100 میلیون متر مکعبی تولید گاز کشور در سال 93 از فازهای اولویت دار پارس جنوبی، در سال جاری نیز افزایش تولید گاز به همین میزان در دستور کار قرار گرفته و بنا شده این افزایش از طریق توسعه فاز 19 و تکمیل فازهای 15،16،17 و 18 محقق شود.

بر اساس این گزارش با اجرای عملیات توسعه فاز 19 و تکمیل فازهای در دست اجرا تا زمستان سال جاری میزان برداشت به 17 میلیارد فوت مکعب می رسد .

در این زمینه سید هادی میر باقری، مدیر پیگیری پروژه های گروه پتروپارس از آغاز به کار پست برق 132 در این پروژه خبر داد و اعلام کرد: کارکرد پست خارجی این است که برق را از نیروگاه دریافت و میان پست های داخلی سایت توزیع می کند.

وی این عملیات را اولین گام در مسیر راه اندازی فاز19 دانست که با تلاش پیمانکاران داخلی برداشته شده است.

به گفته میرباقری عملیات دو روز زودتر از موعد تعهدی به کارفرما به سرانجام رسید و ظهور اولین نشانه ها از راه اندازی فاز19 پارس جنوبی می‌تواند نویدبخش استمرار موفقیت ها و سال خوبی برای پارس جنوبی باشد.

به گزارش ایسنا، قرارداد فاز 19 پارس‌جنوبی 25 خردادماه 1389 میان شرکت نفت و گاز پارس از طرف شرکت ملی نفت ایران و به عنوان کارفرما و کنسرسیوم شرکت‌های پتروپارس، تاسیسات دریایی و شرکت پتروپارس ایران به رهبری شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار EPC منعقد شد.

۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۵۴۸